måndag, juni 01, 2009

~15km?

Beklagar att jag inte återkom igår efter länkken, men jag var helt enkelt så sur att jag inte hade lust att återkomma just då. Idag är jag på lite bättre humör och därför lämnade återkommandet tills nu.
Jag klarade alltså inte av att springa 15 km igår, därav nämnda surhet. Det var hett (var än jag sprang så var det lä) och jag var såå törstig att vattnet tog slut vid 9 km så det blev bara 10km (10,3km) löpning igår som avverkades, dock på 62 minuter! Jag närmar mej 10km/h! I mars var jag nästan 5 minuter långsammare! :)
Men jag var faktiskt sur och besviken att det inte blev 15km, kände mej som en förlorare inför mej själv...idag är jag ändå, som sagt, på bättre humör!
Idag vilar jag i enlighet med programmet och för att jag har en hemsk huvudvärk, men imorgon -torsdag blir det träning varje kväll och sedan blir det paus fre-lör för att sedan (hoppeligen) löpa åtminstone stillsamma 8km på söndag. Jag ska på möhippa på lördag så söndags-löpningen går lite hand i hand med hur vätskefylld den där lördagen blir ;)
Japp, så där ja! Ha det fint nu så länge!

4 kommentarer:

  1. Ja, banne mej! Nästa gång! Om jag så ska komma hem emellanåt och fylla på vatten och ut tillbaka igen och fylla målet för de upplagda kilometrarna!!!
    :)

    SvaraRadera
  2. Inte blir det som man tänkt sig alla gånger ... men du verkar vara revanschlysten så det är bara att samla på krafterna nu så fixar du det nog nästa gång. :) Jag hejar på dig!

    SvaraRadera