tisdag, juni 30, 2009

Det blir låånglänk på lördag!

Har jag ens nämnt att det blir halvmarathon i Nurmo på lördag? Lakeus Marathon heter evenemanget och dit ska jag och avverka en verklig första långlänk i +20C och mulet om man får tro dagens väderprognos! Tänkte att detta kunde bli en bra prövning och uppvärming inför det verkliga långloppet som går av stapeln om 7 veckor!

Jag har funderat och kommit fram till att jag springer detta lopp (halvmaran alltså) i mina "gamla" NB-skor, Kinsei-skorna har inte fått formen riktigt ännu och jag vill inte få mer blåsor än nödvändigt på fossingarna! Jag skulle ju gärna springa 21,5km på 2.0.0 men jag är helt enkelt inte där ännu, däremot skulle jag blir riktigt nöjd med 2.15.0! Det skulle jag se som en ganska bra förbättring till mina 2.34.16 jag sprang (relativt otränad) under Vasa Marathon 6.9.2008!

Hur som helst, idag blir det någon sorts mat på Strampen med vänner och sedan blir det lenkki ikväll, 8-9 km hade jag tänkt mej men vi får se hur det känns!

Ciao!

5 kommentarer:

  1. Jag spang Jakob halvan i fjol som förberedelse tre veckor innan. det var nog + 30 grader minst och jag mådde skit. syrran min var tvungen att avbryta ( första hjälpen fick håva in henne pga vätskebrist) men jag sko nog i mål no matter what. tiden blev riktigt skit och i år var jag ju så revanchsugen men jag får nog stå på sidan om i år oh titta på. Vitrocaren jag träffad på senast menade att jag är borta flera månader och benet kanske tom kräver kirugiskt ingrepp. Jag jublar. Skratteratande är det ju också med tanke på att jag är glad motionär och inte ett proffs. Motionärer kan också skada sig med proffsiga skador, tydligen.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är nog inte alls kompis med värmen jag heller då det kommer till att löpa i samband med det samma! Jag försöker nog hålla koll på vätske och saltbalansen så gott jag kan...
    Det var ju tur för din syster (och i allmännhet också) att det finns räddningspersonal på sådana evenemang!
    Och ja, e det nog synd att motionären också måste dra på sig besvärliga skador? Jag har dock klarat mig från dom hittills (knackar i huvudet)...
    men jag har nog bildat mej en sådan uppfattning om dej att du nog kanske är liite mer än "bara" en motionär ändå? ;)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. jag tror det är rätt vanligt att speciellt vi nordbo inte tål att springa i värme. Annat kan det ju vara om man är afrikan:).

    Jag vill nog påstå att jag är motionär, jag har ingen tävlinglicens odyl.. Huvudsken för mig är att jag tar mig igenom det jag ställer upp i och har kul, gärna skulle det få gå undan på en bra tid men det är inte det viktigaste. Den ända jag tävlar mot är mig själv.
    I föreningen jag är med eller mindre verksam i finns en VM resenär och i jämförelse med honom och även många andra främst yngre i föreningen ligger jag nog på gräsrotsnivå. det fina är att de i många föreningar finns det utrymme för alla typer med olika ambitionsnivåer.

    Det finns många tävlingar och sånt som öppna för vem som helst, med eller utan tävlinglicens. tur det, det är ju någonting alldeles speciellt att stå på startsträcket med en par 100 eller 1000 andra och få känna av den adrenalinfyllda "bubbla" som täcker in alla deltagare. Du känner säkert igen det. Vid starstskottet spricker den bubblan. En obeskrivlig känsla och det skulle ju vara synd om det bara var "huippu"idrottsmän och -kvinnor så får ta del av känslan. Eller hur.

    SvaraRadera
  5. Ja, det har du rätt i! Kaikki mukaan! :D

    SvaraRadera