tisdag, juni 02, 2009

Tisdagslänk

Fick en helt huvudlöst hemsk huvudvärk igen där runt 15, mådde illa och ville nästan gråta...tog en Ibumetin och nu har det gått över igen, hoppas det inte blir någon encore imorgon!

Hur som helst, idag blir det en lugn och kort länk på 5km följt av koordinations lopp 4x80m (eller fler, får se hur det känns) och slutligen lite styrketräning. Vädret är fint och temperaturen ligger runt +15 grader skulle jag tro. Man har lovat regn och +7 C till torsdagen, får väl ta och gräva fram jockor och dylikt tillbaka nu ;)

Har börjat fundera äver det här med vad jag ska äta veckorna före startskottet...jag äter ju inga extra kolhydrater så där annars, men tror nog att det kan behövas någon mängd kolhydrater inför loppet. Den stora frågan är hur mycket? Och vem ska jag fråga det av? Känner inte en enda kolhydratsfri löpande/tränande person som kanske kunde ha varit i dylik situation...förslag någon?

2 kommentarer:

  1. jag skall göra lite reklam :) http://www.annaskostradgivning.com/ ( sorry det blir en Copy-paste). Faktiskt råkar jag ju ha studerat kostvetenkap men jag känner ingen som har hållit tillbaka med kolhydraterna och kört långlopp så jag kan inte komma med några andra konkreta råd än att faktiskt inte hålla tillbaka med kolhydraterna, de ger bra me energi. Vil du ha mera djupgående så kontakta Anna,

    SvaraRadera
  2. Ok, tack! Jag ska kolla in hennes sida!

    SvaraRadera