tisdag, juni 09, 2009

Träningen idag

Ja, idag har jag tränat på ett nytt sätt! Vet inte ännu om jag riktigt gillar det eftersom jag är lite ovan...Uppställningen var enligt följande:
- 2km uppvärmning
- 3x80m koordinationslopp
- 6x500m långintervall
- 1km nedvarvning
De där långintervallen var alltså nya för mej. Man skulle hålla hög fart, "strax under vad man klarar av att hålla i 8-10km lopp". Målbilden är att hålla 5.30-5.4 min/km eller 2.45-2.50 min på gällande 500m. Jag var ganska nära enligt,
1:a 500m = 3.02min
2:a 500m = 2.53 "
3:e 500m = 2.52 "
4:e 500m = 2.50 "
5:e 500m = 2.51 "
6:e 500m = 2.46 "
Och det var tungt, alltså! men man hann återhämta sig rätt så bra under vilopauserna! Fast jag vilade för länge...programmet sade 90sek vila per 1000m och 1 minut vila per 500m, jag vilade 90sek per 500m :) men, ingen fara på taket tycker jag i alla fall! Det var en intressant träning och jag kommer nog att köra den igen ännu!

Här är ännu min sumo-seger från möhippan som jag glömde ta med i möhipps-inlägget :)
Föll du på rygg var det ganska kört...
Här rullar jag min motsåndare mot sitt öde...

Och slutligen...Victory! Hail the Sumo-Queen och the Botnia-hallen! :)

Tänk? Kolhydrater hela dagarna så blir man rund och fin :)

Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. är det fösta gångendu kör träningsmetoden/programmet så är det nog OK att vila som du gjorde. Kämpa på.

    SvaraRadera
  2. Ja det var första gången! Hur länge får jag vila på det sättet då? Kan jag göra det ännu nästa gång?

    SvaraRadera
  3. jo testa ännu nästa gång. Jag tor jag körde något liknande program i fjol och försökte springa så många 800 meters lopp som möjligt eftervarann och tror jag hade 90 vila sek mellan varje lopp ( kan nog häna att jg fuskade och tog lit längre paus emellan hrmmm). jag har nog dagbok över detta men den är nog i nån flyttlåda i något förråd...
    BTW var får man tag i sumodräkterna? Hamnar noga att anordna en möhippa senare sommar och detdär sumobrottning ser onekligen kul ut. Vi kanske själ idéen

    SvaraRadera
  4. Ok, tack för tipset!
    Vad gäller sumo-brottning->ring till botnia hallen! Men tror att ni måste ta er till botniahallen och vara där! Spektaklet kostade 50€/h och en timme räckte mer än väl! (det är helt sjukt tungt!) Finns nog här inne i vasa centurm också, men då hade man begärt 50€ per person...och sååå roligt var det faktiskt inte!

    SvaraRadera
  5. Ser kul ut det där. Verkar som en kul sak att göra på dylika tillställningar :)

    SvaraRadera
  6. Ja, det var helt fantastiskt kul och TUNGT! men kul! :)

    SvaraRadera