onsdag, juni 17, 2009

Igår och dagen efter

Igår var jag åter ut på en länkkelilänk! Programmet var 2km uppvärmning, 6km tempolöpning och 2km nedvarvning, 10km allt som allt då! Iväg for jag och insåg att jag inte riktigt visste vad tempolöpning egentligen innebar... jag tippade på att springa hårdare än vanligt men inte för hårt ändå... Det visade sig att jag varit ganska nära faktiskt, man skulle alltså stegra till tävlingsfart enligt: ca 20 minuter sakta men säker ökning av farten och sedan springer man resten i tävlingsfart! Så nu vet vi det då!

Jag var ändå helt jättesur då jag avverkat mina 10km! Jag sprang som en galning, en galning säger jag, och jag var säker på att det skulle gå under en timme med marginal! Men icke, klockan visade 1h 1min 30sek!!!! Nu kan jag ju inte vara hundra procent säker på att rutten jag sprang inte är längre än 10km i verkligheten men mycket tror jag inte att mätning på kartan avviker att det skulle gå över med flera minuter...Det känns lite hopplöst just nu, jag vill komma under timmen på 10km! Kroppen skulle ha klarat mycket hårdare fart men den här förpestade andningen...jag får helt enkelt inte tillräckligt med luft per varje andetag som det krävs för att greja 10km/h utan att flåsa ihjäl sig!

Ok, nu fick jag det sagt, nu har vi lugnat ner oss. :)
Idag ska jag träffa Linda och Sussu, det ska bli kul, Sussu har jag inte sett på nästan 3 veckor!
Imorgon är det ännu jobb, men sedan blir det långhelg med midsommar, bröllop och skoj! ...och lite träning förstås... ;)

Jag återkommer!

Ha det fint!

4 kommentarer:

  1. en fråga, har du pulsklocka?

    SvaraRadera
  2. Ett svar, jag har en men batteriet tog slut och sedan gick läderremmen av och jag har inte gjort nåt åt saken efter det... ;)
    Vad tänkte du?

    SvaraRadera
  3. det är via eniro du mäter sträcka? jag vet inte varför ajg undade då om du har en pulsklocka (troligtvis var min tanke då om du har en pulsklocka som mäter längd ocså)

    SvaraRadera
  4. Jag mäter via Vasa Stads hemsidors kart-tjänst, men det är väl typ samma sak...
    Ha en fin midsommar!

    SvaraRadera