tisdag, juli 21, 2009

Typiskt!

Det är sååå typiskt alltså...
Tänkte att jag skulle pigga upp mina kolhydratsfria-plättar genom att vispa ner lite hallon i smeten, så att jag inte "måste" laga hallongrädde varje gång för att det ska vara riktigt gott. Vad tror ni hände? Dom brann fast i pannan som bara tusan! Det är som om tillvaron har en kolhydrats-sensor som kallar in demolerings-truppen så fort man försöker göra något gott och nyttigt utan extra kolhydrater...
Nedan ser ni en bild på LCHF-plättarna med grädde och jordgubbar! :P

Jag får mej väl hålla mej till dom då (utan inbakade hallon), och det gör jag nog så gärna ändå :)

Mhm, ville bara avreagera mej. Tack!

P.S. Träningen i enlighet med schemat 25dag och det gick helt ok. Det strålade lite i vänstra smalbenet men jag får fundera mer på det om det fortsätter! D.S.

5 kommentarer:

  1. Va gott detdär ser ut! Nu blev jag ju sugen på plättar... Det är torsdag imorgon, det borde kanske inte vara helt omöjligt att hitta plättar i denna stad...

    SvaraRadera
  2. Ja och det ör gott också! :)
    mm, plättar lär nog inte bli svårt att hitta nej! Hoppas de smakar! (om du hittar)

    SvaraRadera
  3. Ser jätte gott ut :) Kan du lägga upp receptet på LCHF-plättarna?

    SvaraRadera
  4. Klart att jag kan! :)

    4-6 portioner
    4 ägg
    1 dl vispgrädde
    1msk smält smör
    1krm salt

    Fyllning
    2dl grädde
    1dl hallon (valfri bärsort för den som vill)
    4-5 sacketter (eller annat sätt att söta om man vill)

    Vispa samman plättsmeten ordentligt. Hetta upp plättlagg eller stekpanna. Smöra laggen/pannan en aning och stek plättar av äggstanningen på båda sidor. Låt svalna i kyl tills dags att sätta på grädden.

    Vispa grädden. Mosa hallonen och blanda samman.

    Bygg torn av plättar och grädde! :P

    Observera att plättarna inte är så rikgit goda som sådana, ganska äggiga, men genast du får hallongrädden med så är det helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för receptet! Ska definitivt prova på dem :)

    SvaraRadera