söndag, mars 06, 2011

30 km!

Ja, jag sprang 30 kilometer idag! Det är det längsta jag sprungit sedan mitt maratonlopp i augusti 2009.

Jag hade bestämt mig. Jag skulle fixa det. Och det gjorde jag. Efter lite om och men.
Det gick bra fram till halvan, som gick loss på 2 timmar och 15 minuter. Efter det började knäet göra sig påmint. Vid 26 km började det göra ont i nedre delen av smalbenet, just ovanför vristen men på framsidan. Förstår ni? Det värker fortfarande där...
Jag tror att jag är fortfarande lite för tung och så har jag inte tillräckligt med styrka i benen för att kunna undvika dessa smärtor som dyker upp under och efter längre pass.

Jag kommer nog att klara 42 km men jag får nog bita ihop. Det vet jag.

Hur som. Jag är nöjd att jag fick in ett ordentligt långpass innan Rom-loppet om två veckor och att kondisen verkar vara i skick! Orken och andningen var det som sagt inget fel på.

Vad har ni sysslat med idag?

16 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Sprang du utomhus eller på matta? Är Rom marathon om två veckor redan?

    Jag har skidat på isen, superhärligt förutom den j*vla blåsten som alltid blåser i vasa...

    SvaraRadera
  2. Bra sprunget!

    Själv har man bara kurerat krabbis..

    SvaraRadera
  3. Du är otrolig Liza! All heder åt dig:)

    SvaraRadera
  4. Du skulle ha sagt till så skulle jag ha kommit med! Heidi dumpade ju mig för att skida på isen :P

    SvaraRadera
  5. Grattis! Verkar vara en bra dag för löpare idag! Och säkert skidåkare oxå! :)

    SvaraRadera
  6. Heja Liza! du e duktig :)

    SvaraRadera
  7. Heidi: Ja Rom är om två veckor på dagen! :)
    Den där vinden är nog lite av en plåga ibland oavsett hur van man än är!
    Jag sprang på matta, hade tur med TV-programmen. Mycket vetenskapliga program följt av Frasier-putki! :)

    Kjell: Det kan vara lika tufft som den tuffaste träningen det också! :)

    Linda: Nå...om man sku klara sig utan smärta så skulle det vara riktigt morjens! Och tack! :)

    J: Oj , vilken osis... Dock sprang jag sprang på matta. Jag har inga dobbar så jag vågade mig inte ut i riktiga världen. MEn snart (hoppas vi) har vi barmark och då kanske vi kan ta en sväng? :) Om jag lyckas få upp farten något...

    Jessica: Ja det har varit riktigt fint faktiskt om än blåsigt. Men jag njöt varken av sol eller svor över vind eftersom jag sprang inomhus! :)

    Sussu: Tack vännen! :)

    SvaraRadera
  8. Jag har varit en sväng till Byhåla och hälsat på föräldrarna och syrra nummer ett + familj. Nu kom jag nyss från gymmet där jag nötte 1,5h i lugnt tempo på crosstrainern, och har nu en sån där skön fiilis i benmusklerna, som man har när man har tränat men inte för hårt.

    Men jösses, är det bara två veckor tills du ska springa marathon?!

    SvaraRadera
  9. Snyggt jobbat! Blir det nedtrappning fram till loppet nu, eller har du några hårda pass kvar?

    Jag har latat mig idag, nästan profssskickligt. Skönt att du sprang långt för flera då... :)

    SvaraRadera
  10. Tomas: Låter som en perfekt söndag det där!
    Ja jag vet hur du menar! Med benkänslans alltså.
    Och ja jag ska springa om två veckor! :D Iiiik!

    Andreas: Tack! Ja lite nedtrappning blir det väl, inga långlopp i alla fall. Längsta går kanske loss på 15 km ännu i slutet av nästa vecka, men inga hård-hårda pass nu mera. Kanske nån intervall-grej men inte så att tar ut mig på något vis. Sedan ska massören besökas typ torsdagen före loppet. :)

    SvaraRadera
  11. Jag har träffat min bror och tvättat lite kläder :)

    Är det om två veckor redan?! Men ojdå vad tiden går. Spännande!

    SvaraRadera
  12. Otroligt bra jobbat! Själv fick jag rycka in extra på jobbet men jag fick ledigt i morgon istället. DÅ blir det långpass i spåret.

    SvaraRadera
  13. SÅ duktigt jobbat, du kan vara mer än nöjd!! :)

    SvaraRadera
  14. Snowie: Japp, det är det! Har inte riktigt sjunkit in ännu för mig heller...

    Cecilia: Låter bra med skidpass! Jag börjar ge upp skid-hoppet med mina förb*nnade monor...:/ så länge löpningen fungerar så är det ju ok.

    Träningslyckan: Ja tack, kunde gärna ha återhämtat mig snabbare dock. Låren är väldigt sjuka idag...Kul att du börjat blogga igen! :D
    Har försökt hitta dig några gånger men din blogg har varit låst eller nerlagd, nu kom jag åt den i alla fall! :D

    SvaraRadera
  15. Yes, jag hade den låst sålänge jag bloggpausade men nu är det slut på det! Blogginspirationen flödar mer än nånsin! =) Hoppas vi syns på nåt lopp snart också!!

    SvaraRadera