onsdag, mars 02, 2011

N...E...W...

...S...H...O...E...S...


Som Ali G skulle sagt det,
"Aaaight!"
;)

Jag tog en liten risk idag. Jag har nämligen mycket svåra fötter. De är små, men breda (Kalle Anka-breda) och min stortå är betydligt kortare är därpå följande tå. Behöver jag säga att jag har svårt att hitta skor?Så också då det gäller löpskor. Jovisst går skorna på och så där, men har ännu inte hittat nån som sitter som en handske.

Risken jo. Problemet med länkkare hittills (förutom Nike Run Free) har varit att fram delen av foten (främst tårna) rör sig upp och ned i skon vilket leder till skavsår på och under tårna. Och fast skon känns som en handske i butiken så blir de alltid "för stora" i tå partiet efter några löprundor. Nu, idag tog jag en halv storlek mindre trots att de kändes lite för snäva. Nu hoppas jag att de kommer att töja såpass att de blir som gjutna. Annars blir det att ta bort sulan bara, men det leder även till nämnda problem.

Men, men. Snygga är dom ju raringarna. Det kan väl ingen ändå förneka?

Det är alltså frågan om ett par Asics DS Trainers.

6 kommentarer:

  1. Samma som jag! Så bra smak du har :) Men jag har förra årets modell, dessa turkos är mycket snyggare! Fast tyvärr har jag mycket blåa träningskläder, så de skulle inte riktigt passa.. Låter jobbigt det där med skavsåren.

    SvaraRadera
  2. Jag har tittat på de där länge, för jag älskar färgen! Men jag har lite dålig erfarenhet av kombinationen Ascis skor och mina fötter, så jag har valt att inte införskaffa dem. Men jag är ändå sugen, tänk om Trainers funkar fast inte andra Ascis-modeller har gjort det?

    SvaraRadera
  3. Jill: Ja visst är dom go'a? :)
    Ja vi ska hoppas att detta gör susen.

    J: Jaa, kanske? Det ÄR ju faktiskt skillnad på modellerna också. :) Men de kostar ju en vacker slant så det är ju inte så kul om de sedan inte är så bra heller...

    SvaraRadera
  4. Hmm.. Jag borde köpa ett par nya DS trainers konstaterade jag häromdagen. Det här gjorde ju inte saken bättre. Frestelsen, frestelsen...

    SvaraRadera
  5. Kaaja: Heheh, ja jag är glad över att de tagit steget ut och börjat färga HELA skon istället för den anliga tråkig "länkkare-vita" med någon färg-rand här som var... :)

    Cecilia: Visst? :)

    SvaraRadera