söndag, mars 27, 2011

Tillbaka på hästryggen


Så här ser man ut då man säger "Buongiorno!" strax för frukost i Rom.

Vad gillar ni min nya design? Tyckte att så här i vårtider så började den tidigare verka lite grå och dyster...eller är jag helt ute och seglar?

Var ute och lunkade en runda idag. Första löprundan sedan maratonloppet för en vecka sedan. Det gick så där...Det var segt och knäet gjorde sig påmint ganska tidigt på den 6,4 km långa länken jag sprang. Men det hade jag väntat mig också.
Det som är lite störande är att det gör ont under fötterna. Strax efter hälen på yttre sidan, typ i höjd med fotvalvet men som sagt, på yttre sidan av bådadera fötterna. Varje gång foten slår i marken skär det som en kniv i foten. Jag kände detta tiofalt värre dagarna efter loppet men jag tänkte att det kanske skulle vara över vid det är laget.

Jag misstänker att jag kanske hade lite för små skor i alla fall under maratonloppet och då fötterna sedan svällde under löpningen så mådde de kanske inte så bra. Men vad kan jag göra åt saken? Är det nån sena som kanske är inflammerad nu eller vad? Erfarenheter?

2 kommentarer:

  1. Grönt=vår. Eller nått. Inte vet jag om det var dyster direkt men jag gillar ju grönt. Den där fotkrämpan undrar jag om är en hälsporre? Fast egentligen borde det väl smärta mer under hälregionen, men orsaken till att jag kom att tänka på just hälsporre är ju för att den krämpan borde uppkomma efter felbelastning (vet inte om ett marathonlopp kan räknas som tillräcklig felbelastning men en tillfällig extrabelasning för fötterna är det nog allt). Annars så kanske det vara är ett slithetstäcken. "Vila så går det om", som HVC-läkaren brukar säga och ta betalt för det.

    SvaraRadera
  2. Cecilia: JA kanske det. Det börjar nog faktiskt ge med sig nu. Märkte inget av nån smärta under Badminton passet...
    :)

    SvaraRadera