tisdag, mars 08, 2011

Fastlagslöpning

Japp, det är fastlagstisdag OCH kvinnodagen. Därför* har jag ätit två fastlagsbullar (semlor). :)

Jag hart även sprungit av mig lite. 8 km och *tam-tara-ram* utomhus. Det var skithalt på de flesta ställen och det blåste rätt så hårt också, men jag fick nog springa på en liten andel bar mark också! Sådant är alltid hemåt!

Jag sprang in mina nya Trainers, kändes kanske liiiite snäva/trånga men jag tappade inte känseln i fötterna i alla fall. Det finns hopp med andra ord. Benen var sega och ömma ännu från söndagens långpass, men jag tror att dagens löprunda fick fart på blodcirkulationen och återhämtningsprocessen!

Har ni förtärt någon fastlagsbulle ännu? Och hur många i så fall?

*Alltså inte för att jag är svag och inte skulle kunna motstå frestelser... ;) Hrm...

8 kommentarer:

  1. ..så du fick en till bulle..?

    SvaraRadera
  2. Bullar är väl perfekt för att återhämta sig efter 30 km. Snyggt jobbat! (Och snygga skor; du vet ju hur jag går igång när jag ser nya skor...)

    SvaraRadera
  3. Jag är nu på fyra bullar. Men det är under en längre, det har varit max en per dag. Jag älskar fastlagsbullar!

    SvaraRadera
  4. För mej blev det 2 - utan träning på det! *rap* =)

    SvaraRadera
  5. endast en fastlagsbulle här. Alltså har du också haft problem med att foten/fötterna domnar bort om skorna är nya/lite sprugna i?

    SvaraRadera
  6. Sofie: Ja man skulle ju tro det va? ;)
    Ja snygga skor gör löpningen ännu roligare! :)

    Jill: Ja dom är onekligen goda! Mandelmassa sak det vara också! :)

    Träningslyckan: Härligt!

    Cecilia: Ja det har jag! Speciellt denna gång då jag på flit köpte en hel storlek mindre än vanligt.

    SvaraRadera
  7. intressant, jag har alltid trott att mitt fotdomnande som brukar förete sig endast i vänster fot har något med min strulade akillessena att göra (alltså den fotled jag haft en fraktur i före 100 år sen typ och därav är min fotled sned). Det kunde ju vara storleken...

    SvaraRadera