onsdag, mars 09, 2011

Onsdags-Badminton

Tusan vad det kan va kul att spela Badminton! Och vad som är minst lika roligt är att märka att man blivit lite bättre än då man startade. Jag (och Ässet också... ;) ) har noterat att jag blivit lite snabbare och hinner fram till de där "bollarna" som jag absolut inte hann fram till för inte så hemskt länge sedan! :)
Övning verkar onekligen ge färdighet*.

Då vi nu ändå är inne på "visdomsord" (*), ni vet uttrycket Tiden går fort då man har roligt. Har man roligt då tiden går fort?

Jag drömmer ofta drömmar med tydliga symboler, såsom hästar, sköldpaddor, eld och dylikt. En natt drömde jag att alla mina smycken föll av mig och gick sönder, det betyder: Skam och smälek. Inatt drömde jag om spindlar = rättegång, och så drömde jag att jag såg människor som jag vet att lever som döda = bekymmer.

Bådar inget vidare va?
Vad tror ni? Begrava huvudet i sanden eller ta det med en nypa salt?

8 kommentarer:

  1. Eller så är det tvärt om ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är bara att ta det som det kommer. Vad annat kan man?

    SvaraRadera
  3. Sori om jag stirrade som ett fån innan jag kom på att hälsa idag, tog en stund före jag kom på varifrån jag kände igen dig :D

    SvaraRadera
  4. Tror att även den drömmen handlade om ditt bländande spel i badminton...

    Spindlarna var att du kände att du hade kontrollen över NÄTET.
    Och sen de där människorna som lever som döda var dina dödströtta motståndare som du fullständigt krossat!

    Det är vad jag tror :)

    SvaraRadera
  5. Tomas: Ja så är det väl nog. :)

    Heidi: Ingen fara, upplevde det inte alls som att du stirrade! Det var tungt löpväder denna morgon, bra jobbat! :)

    Janne: Ahaa, det var en mycket trevligar tolkning av drömmen! :) Och smyckena som föll av mig och gick sönder?

    SvaraRadera
  6. Smyckena var det? Hmm... Jo, det var nog bara en påminelse om att du var värd lite nya smycken för att förgylla tillvaron ännu mer... :)

    SvaraRadera
  7. Janne: Såklart! Mot guldsmedsaffären! :D

    SvaraRadera
  8. Ta det med en nypa salt. Jag drömmer bara om söndriga kompasser och långa banor i skogen. Surprised :)?

    SvaraRadera