lördag, juli 09, 2011

20,5 km + 16,8 km

Igår visade termometern +31C. Utmärkt väder för en långlänk med andra ord... nå nej. Varmt så in i norden. Men det var växlande molnigt så jag klarade mig rätt bra.
Fredagens saldo gav 20,5km.

Denna fina lördag inleddes med mat hos svärföräldrarna följt av några matcher Boccia. Jag vann faktiskt större delen av dem, men det var den sista matchen som skulle avgöra vem som är den sanna mästaren och jag hade tydligen spelat alla mina äss redan.

Denna trevliga samvaro fungerade som ett gemytligt preludium till dagens långlänk, som gärna hade fått blir minst 20 km den med, men mina lår var inte med på noterna idag. Eftersom jag hade tänkt försöka smälla in en långlänk imorgon också så lät jag bli att pina bena desto mera.
Lördagens saldo gick loss på 16,8km, i mer eller mindre konstant regn. Skönt, med andra ord.

Det skulle vara hjärtans trevligt att få ett helgsaldo på 60 km, men om det känns trögt eller ont imorgon så nöjer jag mig med 50 km. En del springer ju in 60 km på en dag, men jag är inte riktigt där ännu. Så småning om dock, hoppas jag! Kanske vi kan springa till Jeppis eller dylikt nästa sommar? Eller om vi har lite semester så kanske man kan köra en K:stad - Larsmo under en veckas tid? :)

Ha en riktigt mysig lördag nu alla, så återkommer vi imorgon!

2 kommentarer:

  1. Kom till Jeppis och natursköna Fäboda. Vi skall nog hitta nå sovplats :)

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Ja, tack! Det låter skoj! :)

    SvaraRadera