onsdag, juli 13, 2011

Annalkande lååångpass!

Vi tränade överfartslöpning i måndagens löpskola! Löpning i nedförsbacke med andra ord! Det var intressant, gick rätt så hårt och jag fick lite feedback på mitt löpsteg. Det blir lätt att man bromsar i nedförsbacke, vilket alltså är mera mindre fördelaktigt. Det lönar sig att låta benen fara och utnyttja snålskjutsen man får i nedförsbacke! 8 km sade en tjej med foot-pod att vi ha de avverkat. Gött!

Idag har det spelats Badminton. Segersöt Badminton. Jag vann. 3 set av 5. Det betyder att jag får sova i egen säng med gott samvete idag.
Min sambo brukar skoja om att jag inte får komma hem eller att jag måste sova på soffan om jag inte vinner.


Jag är lite nervös (på ett bra sätt dock) inför söndagens långpass. Det ska bli helt sjukt intressant att känna efter hur det känns under och efter 40 km. Kommer jag att fixa det? Så där på egen hand? I ett maraton följer man ju folkmassan, kilometeranvisningarna och saftstationerna helt automatiskt. Men på söndag är det bara jag och vägen. Inga saftstationer, inga baja-major, ingen hejjarklack. Bara jag.

10 kommentarer:

  1. Jag kan komma med om du vill ha sällskap :)

    SvaraRadera
  2. Johanna: Ja tack det kunde vara kul! Jag kommer att springa en sväng (antingen 9 eller 11 km) ut till min morfar i Gerby, där jag stannar en stund på en kopp kaffe och lite småprat. Men efter det är det grönt. Vi kunde kanske träffas vid S-market och sedan springa Singsbyvägen ut till Jungsund-Karperö-Smedsby? Har du förslag på efter det? Eller annat förslag på vägval? Jag kommer dock kanske att springa 15 min varvat med 5 min gång om det går bra för dig? Men vi kan ju återkomma här ännu!?

    SvaraRadera
  3. Finns en ganska bra runda via Sundom och Solf som gör att man får ihop 40 km utan att frestas av att vara nära hemmet emellanåt ;) Det borde ju gå att springa från S-market i Gerby också. Jag springer gärna 15 och går 5 för egen del också så det är lugnt. Startar du hyfsat tidigt?

    SvaraRadera
  4. visst fixar du (ni) det. Anländer till Finland imorgon. Kanske vi träffas nån dag? Har både svenskt och finskt nummer ibruk. Vi hörs.

    SvaraRadera
  5. Johanna: Nja, faktiskt inte. Eller det bero ju på vad du anser som tidigt...sticke riväg till morfar typ 12:30 och är framm 13:30. Vistas hos honom kanske 30-45 minuter. Kan alltså vara vid S-market 14:15. Jag kan också komma lunkades in via centrum om du vill starta från hemknutarna.
    Blir det för sent för dig?

    Snowie: Jaaaaaaaa! JAG VILL SÅ träffas! Är bokad hela helgen dock, men nästa vecka! Vi ringer!

    SvaraRadera
  6. Njä, det ska väl nog funka, jag hinner förhoppningsvis pyssla lite med gradun innan isåfall. Jag kan nog komma ut till S-market, så har vi någotsånär samma utgångsläge :)

    SvaraRadera
  7. Johanna: Fina saker! Återkommer ännu närmare! :)

    SvaraRadera
  8. Kollade lite och rundan jag tänkte borde bli ca. 37 km från Gerby S-Market in till centrum (visst bor du där någonstans vid Vasaesplanaden där jag såg dig en gång?), så det blir ju så långt då + det vi sprungit innan, för min del about 6 km, men kanske lite längre för dig om du ska in till Singsby?! Vi kan pausa vid ABC, då är det bara en 8 km kvar, men kan ändå vara skönt att sitta en stund. Har du ryggsäck?

    SvaraRadera
  9. Johanna: Låter bra! (kollade upp den jag med efter att jag läst din kommentar) :)
    Jag ska dock inte till Singsby, jag ska typ 500-700 meter förbi S-market till min morfar. Så jag har typ 6 km på nacken också innan vi sticker iväg! :)
    Ja, jag har ryggsäck! Jag dricker ju som sagt som en svamp sedan och har tyvärr (ännu) ingen sån där "vätske-påse" som man kan ha i ryggan med sugrör dit fram, så jag hamnar att passa på med drickandet under promenad-minuterna... ;)
    Men ska vi spika fast att vi träffas kl.14 vid S-market?

    SvaraRadera
  10. Klockan 14 vid S-market blir bra! :)

    Den där vätskepåsen är en riktigt bra investering om din ryggsäck är kompatibel med en sån. Annars kan "man" (=det finns dom som kan) göra ett hemmabygge :) Fast iofs så dricker jag också bara då jag går, tycker det är jättejobbigt att dricka ur flaskor eller slangen springandes. Jag får ju ingen luft då!

    SvaraRadera