onsdag, juli 27, 2011

Oj nej...


Igår var jag fruktansvärt torr i halsen hela dagen och mot kvällen började det göra ont i halsen. Vanligtvis går halsontet över på en natt, men idag har det fortsatt genom hela dagen. Jag är orolig. Det är 9 dagar till långloppet. Nu är goda råd dyra!

Jag har druckit hett grönt te hela dagen, smuttat Bafucin (desinficering för mun och svalg) likaså, samt droppat Echinaforce (solhatts-extrakt) i mig enligt rekommenderade doser hela dagen. What else? Sambon är snorig och har lite hosta. Det kan jag bara inte dra på mig. Inte nu.

V A D K A N J A G G Ö R A?
Hjälp, emottages tacksamt!

OBS! Till alla som känner min mamma: Om mamsen inte uttryckligen ställer en direkt fråga till just dig gällande min hälsa, så kan ni ju undvika att nämna att jag har ont i halsen. Hon är i mitt race-day team och är redan tillräckligt orolig över längden på sträckan. Tack.

6 kommentarer:

  1. Ta det lugnt, det är lång tid kvar. Vila, sov och ät tillräckligt så ska du se att det går över fortare än kvickt :)

    SvaraRadera
  2. Johanna: Menar du det? Oj tusan så jag hoppas! :)

    SvaraRadera
  3. Be sambon fara i karantän. Nå nej, tråkigt med halsont men jag tror int att det sist och slutligen är så farligt. Det hinner nog reda upp sig tills du skall kuta. Jag skulle eventuellt kunna anmäla mig frivillig i serviceteamet beroende på hur min situation ser ut. Kan hända att jag får en kumpan med mig som jag tror vill hem ganska fort efter vi har sprungit. Kommer jag utan kumpan så är jag nog gärna med, men vi kanske kan ringas/mailas om det där lite närmare.

    SvaraRadera
  4. Ingefära te =),det hjälper!ingefära pulver o varmt vatten o halsen e snart i skick ;)!

    SvaraRadera
  5. finrexin hjälper alltid för mig mot ond hals (o feber)...

    SvaraRadera
  6. Cecilia: Jo det förstår jag. Det är okej hur det än blir. Vi kan som sagt ringas eller sms:a närmare då du vet. Jag har nog ditt telefonnummer kvar i alla fall! :) Mamsen och kompisen rör sig med bil rutn sjön i alla fall. Toro jag kommer att behöva mest hjälp (utöver servicestationerna) där efter 30 km.

    MariaK: Ja, jag tar ingefära-tabletter. För lederna inför tävlingen. Kanske det hjälper mot halsen med? Varmt dricker jag konstant.

    Maria: Tack! Check! :)

    SvaraRadera