onsdag, juli 20, 2011

Mooore!

Kom mig ut på en återhämtande löprunda idag. Blev inte mer än 7,5 km och det tog mig 50 minuter så jag och bena tog det rätt så lugnt. Höger framlår mår dock inte riktigt bra just nu. Den känns trött, väldigt trött och det är svårt att springa i nedförsbackar. För övrigt har jag inte haft desto större känningar av söndagens 44 km.
Jag menar vanligtvis efter mina maraton (och ibland också halvmaraton) har jag typ fått gå baklänges nerför trappor och har inte kunnat sätta mig ner så som vanliga människor sitter ner, utan jag har liksom "släppt" mig ner om ni förstår hur jag menar? Men nu har det kännts helt bra faktiskt! *tar i trä*.

Låt mig få bjuda på dagens lenkkilåt. Madonna sjunger "More" i soundtracket till Dick Tracy. Madonna sjunger dock om pengar, men man kan gott applicera det på antal kilometer också! :)



Cheers!

5 kommentarer:

  1. Det var riktigt spännande att läsa om erat låååångpass! Duktigt gjort av er att springa sådär långt. Själv har jag slutat springa då 42,2 km avklarats ;) Inte ett steg längre.
    Jag börjar själv så smått fundera på Kivitippu ultra. Vet du om det är många som ska vara med?

    Sanna

    SvaraRadera
  2. Sanna: Hej! Nej jag vet inte hur många som deltar, men de två tidigare åren som det har ordnats har det rört sig om totalt typ 200-300 deltagare, skulle jag tro.
    Tänkte du springa kungsdistansen 69 km eller nån av de andra alternativen?

    SvaraRadera
  3. Jag har inte anmält mig, men om jag deltar så blir det nog på 69 km. Hälsn från Sanna.

    SvaraRadera
  4. Din kropp börjar kanske sådär småningom vara van med dessa distanser. Hoppas bara att ditt lår blir bättre, jag har själv haft problem med låret och det är inge kul. Det märks att det är en stor och viktig muskel när den skriker till.

    SvaraRadera
  5. Sanna: Va skoj! Meddela gärna om du deltar så kanske vi kan ses där på plats eller nåt? :)

    Jill: Ja, det verkar så :) Idag känns låret bättre igen! Och ja, det är en fantastiskt stor muskel det är frågan om!

    SvaraRadera