söndag, juli 10, 2011

58,3 km

Hmm, det gick inte riktigt hela vägen det här... jag var nästan säker på att jag skulle få in 60km men jag hade missbedömt avstånden lite under dagens lunkande och då jag kom hem och mätte upp rundan fick jag endast in 21 km istället för de önskvärda 23 kilometerna. Oh well, så går det ibland. Jag är nog nöjd ändå. Helgens löpsaldo: 58,3 km.

Dock har jag dragit på mig nån form av överansträngning misstänker jag. Högra lårmuskeln är mycket öm längs yttre sidan ca 15-20 cm ovanför knäet. Hoppas det går över snart. Har sprayat med Eeze och dundrar ner superantioxidanter i form av Carnosin.

Jag tänkte ta en ordentlig pannsbenrunda ännu före långloppet och den tänkte jag köra nästa söndag. Efter det är det tre veckor kvar till Ultran så jag borde hinna återhämta mig. Jag tänkte springa 40 km, eller 42, men minst 40 km. Och jag tänkte att jag kör så som jag ska göra under ultran också, dvs 15 min löpning (dock lugn löpning nu) varvat med 5 minuter gång. Detta för att hålla kroppen igång länge men inte i någon nämnvärd fart.

Vad tror ni? Är jag ute på hal is?

3 kommentarer:

  1. Hatten av för dig! Duktigt att du orkar i hettan.

    SvaraRadera
  2. Crazy shit! Du är så duktig. Förra veckan var jag beredd på att kasta in handuken för halvan jag hade tänkt mig på samma gång som du kör ultradistansen, men jag tror det är på väg att vända nu.

    SvaraRadera
  3. Förvånad: Tackar! Man vänjer sig nog vid hettan också, precis som med kylan! :)

    Cecilia: Toppen! Vi får ta och höras nå där kring dagarna då. När startade halvan? 11?

    SvaraRadera