lördag, september 03, 2011

Samkväm och Djupvattenjumpa

Tjosan!

Kroppen mådde faktiskt riktigt bra dagen efter simpremiären på ett år. Armarna var kanske något ömma eftersom de sällan blir tränade, men för övrigt var jag ok. Jag hann aldrig hit för att skriva något inlägg eftersom torsdagen torsdagen blev en lång en på jobbet. Vaknade, gick till jobbet, gick sedan hem från jobbet och raka vägen i säng.

I fredags gjorde jag något som jag heller inte gjort på över ett år. Jag steg upp 05:55 för att få in ett träningspass. Det var djupvattensjumpa 06:45 i simhallen som gällde. Det är faktiskt rätt mycket folk som kravlar sig ur sängarna mitt i natten för att plaska runt på djupt vatten. Ett flertal pensionärer, självfallet, men där fanns även unga människor, folk som ska till jobbet samt gymnasie-elever som har sina simträningar för skolan börjar. Kul.

Idag blir det traditionsenligt samkväm och bastubadande med mina flickor!

Det är så vi firat denna bruds födelsedag så länge jag kan minnas.

Varför ändra ett koncept som uppenbarligen funkar?

Vad sysslar ni med i idag?

Åååh, jo, jag ska i alla fall kolla på alla duktiga löpare under årets upplaga av Vasa Maraton! Heja alla som deltar!

2 kommentarer:

  1. Absolut - har man ett vinnande koncept ska man för allt i världen köra vidare på det!

    Det jag undrar med vasa marathon - varför har de sån urbota tråkig väg som loppet går? Vasa är ju hur fint som helst, och så springer man enbart ut i middle of nowhere.

    SvaraRadera
  2. Sofie: Ja hördu säg det den som vet. Dessutom har dom gått och kortat av sträckan till 10,55 km och valt den ABSOLUT tråkigaste delen av den gamla sträckan till det ändamålet. Grejen är väl den att den finns inte tillräckligt med frivilliga funktionärer ifall att loppet skulle ordnas på en trevligare sträcka där det antagligen skulle krävas mera trafik-arrangemang. Det tror jag. Kanske Vörå IF skulle ställa upp? :)

    SvaraRadera