måndag, februari 27, 2012

Le Matprogram

Ja, fick programmet i händerna idag. Kan inte säga annat än oj, oj, oj! Det är så mycket mat att jag har svårt att förstår hur jag ska blir smal av det? Äta med 3 timmars mellanrum.

Jag framförde önskemål om att undvika pasta och dylikt, och det har hon i det stora hela tagit i beaktande, men lite "sportiga" kolhydrater har det smugit med, dock som alternativ. Typ, nån skiva fullkornsbröd eller fullkornsris -eller pasta.

Dock, vill jag påminna mig själv om att det gick ju inte till på det viset att hon slängde ihop ett matprogram om tryckte ner det i halsen på mig, utan det var jag som bad henne om det! :)

Största utmaningen för mig blir frukosten. På allvar. Jag är inte hungrig på morgonen. Jag blir inte hungrig förrän 11-12. Om jag lyckas masa mig ur sängen och ut på en kort länk eller promenad tror jag frukosten kommer att gå ner men annars får den nog vänta tills jag kommit till jobbet.

T.ex.:
1-2dl osockrad yoghurt
100g bär
1/2 burk grynost (keso) eller kvarg eller 1 kokt ägg
kaffe eller te

eller

1dl havre + osockrad är soppa eller bär eller frukter

1/2 burk grynost eller kvarg
Kaffe eller te

Jag brukar dricka en kopp kaffe med grädde. Och sedan dricker jag en till likadan på jobbet.
Men jag ska ge allt en chans. Jag har ju som sagt aldrig varit i topp trimmad form så jag har faktiskt ingen verklig aning om vad som krävs för att uppnå den och sedan upprätthålla densamma.

Badminton ikväll!
Aces vs. Lightning!

Vem vinner?

3 kommentarer:

  1. Kanske din kropp vänjer sig efter en stund och ändrar sig så du får aptit på morgonen om du testar frukost en tid?
    Själv vaknar jag alltid vrålhungrig så jag har aldrig förstått mig på folk som inte äter frukost. ;)
    Tror styrketräningen du börjar med kommer att öka aptiten också - så du kommer nog säkert glatt att äta sådär mycket som du ska om en stund. :D
    Kör hårt! Så kul att läsa om din nya resa! :D

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. JennyH: JA jag tror ju nog det. Ska bli kul att se hur det går i alla fall! :D

    SvaraRadera