tisdag, februari 28, 2012

St-t-t-t-t-yrka!

Det är meningen att om jag har styrketräning på schemat på kvällen så ska jag gärna springa en kort morgonlänk på morgonen. Det var alltså detta som var situationen idag.

Idag har jag tränat armar, rygg, bröst samt lite bålstabilitet. Jag känner även denna gång att jag kommer att vara mer eller mindre sjuk i armarna imorgon. Antagligen mer. Då jag skulle tvätta håret i duschen fick jag liksom stöda armarna emot sidorna av kroppen, böja huvudet neråt och sticka fingrarna in i håret och sedan typ nicka upp och ner för att få det genomfört.

Men guu' va man ee svag! Helt absurt! Under en arm/axelstyrekövning fick jag byta vikter två gånger innan jag kunde göra övningen rätt. Men det kommer att bli bra det här! Då jag är klar ska jag "Float like a butterfly and sting like a bee!"

Hahah! :D

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen känslan, när man står i duschen och shamponering känns som det tyngsta någonsin. Ibland har jag haft så sjukt i armarna att jag knappt orkat borsta tänderna, som tur har vi elekrisk tandborste nuförtiden, så det hjälper :)

    SvaraRadera
  2. Så passande att just denhär låten http://www.youtube.com/watch?v=vEZDP_NVklc spelas på radion när jag läser detta! :)

    SvaraRadera
  3. Jill: Hahah! Ja, man får bara stå där och hålla i tandborsten coh skaka på huvudet efter bästa förmåga!

    Cecilia: Hahah! JAg hör precis samma låt just nu! ;)

    SvaraRadera