måndag, februari 06, 2012

Måndagsmil

Det blev en lite varm löprunda idag. Termometern visade -2C och jag hade medvind alla 10 km, så jag var ledigt överklädd med mina strumpbyxor, underställsbyxor, vindtäta skidbyxor, underställsskjorta x 2 och vindtäta fodrade skidjacka och skidhandskar. Dessutom var jag ur form så det var tungt och kämpigt också...

Men så går det då man låter det gå för länge mellan löprundorna. Jag längtar seriöst efter våren och sommaren nu. Jag kom liksom aldrig riktigt in i vintermode eftersom det brukar komma med julstämningen och julstämning fanns det inte mycket av här:

Har ni börjat vänta på våren ännu?

4 kommentarer:

  1. Tell me, HUR lyckades du ha medvind hela vägen? Jag tyckte det blåste från alla håll i Vasa idag.

    SvaraRadera
  2. vilka trevliga bilder!
    Jag må säga att jag vet inte vad det är för fel på mig men skidningen smakar inte alls lika bra denhär säsongen som det brukar. Vi kunde nog ta vår nu redan så vi får börja kuta i skogen istället.

    SvaraRadera
  3. Mammaspring: Ja sjutton nu får det nog räcka med köldknäppar!

    Johanna: Nåh, jag sprang ganska mycket mellan hus och den nästsista kilometern hade jag nog lite mera vind i nyllet. Men i princip centrum-brändöbron-metviken(förbi bensa-stationen)-vikinga-alskatvägen-gerbyvägen-Bockis hörnet-metviken(förbi gravgården)-storalånggatan-centrum. :)

    Cecilia: Ja eller hur? Jag har inte det minsta lusta att skida i år. Vet inte varför... Nå, snart är det Mars och sedan är våren ett faktum! :)

    SvaraRadera