onsdag, februari 22, 2012

Styrketräning Dag 1

Oih. Mina armar fungerar inte. Jag vill inte ens tänka på hur de kommer att vara imorgon.
Mitt första riktiga styrketräningspass ever avverkades idag!

Jag ska senare visa åt er hurudana övningar jag gjorde, men nu hinner jag helt enkelt inte söka fram alla bilder. Men det var rätt mycket fokus på överkroppen och armarna, eller så kändes det i alla fall. Ett varv fick hon (PT:n) stå och hålla handen bakom hanteln då jag skulle träna underarmsmusklerna eftersom jag var så svag och mjölksyrestinn att jag tänkte tappa vikten i skallen på mig...

Men, over all, det är klart att det ska vara kämpigt om man inte tränat. Annars skulle man ju inte behöva träna? Lite kul var det nog också.

Så, this is tomorrow

And this is in 6 months
Keep your eyes on the prize man! Eyes on the prize...

(Hillary Swank här ovan förresten för er som inte ser eller visste det...)

Jag vågar förresten nästa slå vad om att Lady Line i Vasa centrum är det allra mysigaste fina gymet i hela vida världen.

4 kommentarer:

  1. Trots att det låter sjukt mödosamt blir man lite avundsjuk. Tänk att ha någon som säger vad man skall göra, påpekar det man gör fel (om sånt finns), ser till att man inte vilar för länge mellan seten osv. Ja en PT skulle vara något det, men tyvärr så finns det inget sånt inräknat i budgeten så...en vacker dag kanske.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till debuten och välkommen in i styrketräningsvärlden! Nu är du snart fast ska du se.

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Eller en regnig dag? ;)

    Kaaja: Tack! Ja, vi får se hur det går... :)

    Heidi: Nå aijaaa är det bäst?! :D

    SvaraRadera