lördag, februari 25, 2012

Träna träna träna!

Igår hade jag grunduthållighet på schemat. 60 minuter jogg inom pulsintervallet 120-140. slag/min. Det var svårt att hålla pulsen nere. Jag brukar springa på 160-170 slag/minut så jag fick nog dra ner farten ganska mycket. Men, jag sprang på matta och det snurrade Friends non-stop på storbildskärmen så jag ska väl inte klaga.

Dagens träning var ett spinning-pass kl.10:15. Tidigt på en lördagsmorgon för yours truly, men man kan ju inte börja träna genom att inte göra det.
Jag har spinnat förr och har alltid gillat det så även denna gång. Ju hårdare och mustutsugande pass det är, desto bättre!

Hurudana är ni då det kommer till er träning? Ska det vara lekande lätt och roligt eller hardcore blod, svett och tårar?

7 kommentarer:

  1. Hardcore, blod, svett och mjölksyra och tårar ska det va! Morr och grymt! :D
    Fast lugn stretch/yoga är också trevligt. ;) Men det ska kännas att det ger nåt.

    SvaraRadera
  2. Både och, men vid olika tillfällen. Jag älskar fartuthållighetspass, intervaller och lugna söndagslänkar, en allätare då det kommer till pulser.

    SvaraRadera
  3. Så tungt som möjligt! Speciellt när det gäller spinning! :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar hård träning för då känns det ju att man gjort något. Det är nog därför jag fastnat för spinning, män känner ju att man gjort något efter ett spinningpass.

    Men jag borde träna mer sån där grundträning. Det är ju lätt att man går i den där ju-hårdare-dessto-bättre fällan.

    SvaraRadera
  5. Har svårt att träna väldigt hårt tidigt på morgonen eftersom jag sällan äter någon ordentlig frukost innan i.s.f.
    Har alltså inte energi helt enkelt!
    Men annars får det gärna kännas lite :)

    SvaraRadera
  6. Vad som helst så länge svetten sprutar! Nå nä, det är nog varierande. Men om jag måste välja så är det nog blodsmak i munnen och brännande mjölksyra i låren som är det bästa.

    SvaraRadera
  7. JennyH: Ja tack, jag spelar nog på samma noter som du hör jag! :)

    Jill: Japp, låter som om det funkar!

    Heidi: Ja där kan jag hålla med dig. Om man går från ett spinningpass och skulle klara av en lite länk eller dylikt efteråt så var det ett rätt bortkastat spinningpass! Men det är ju ganska mycket upp till en själv också då det gäller motståndsregleringen, så man kan inte bara skylla på dragaren om det känns för lätt! :)

    Tomas: Javisst? Benen känns så där lät skakiga då man ska stiga av cykeln och det är osäkert om de kommer att hålla då foten träffar marken...

    Linda: Ja det förstår jag. Då jag nån enstaka gång gett mig ut på morgonlöpning så känner jag mig rätt ödmjuk inför världen... :)

    Cecilia: Ja nog hör det till att man blir svettig nog eller så ska det bränna som bara den av mjölksyra! :)

    SvaraRadera