måndag, november 04, 2013

"Du har rättigheten...

...att vara den du är."

Varför ska det vara så svårt att förstå och acceptera? Svårt att acceptera om mig själv och om andra?

Har ni sett på "The Conversation"? Alla avsnitt och alla deltagare är nog inte fantastiska mind openers hela tiden, men det är till största delen ändå intressant att lyssna på. Lite i taget Jag brukar dricka en mugg glögg och kolla ett avsnitt så här på morgonen/förmiddagen innan jag sätter igång med dagens projekt. Funkar säkert lika bra att avrunda dagen med ett avsnitt, eller ett halvt avsnitt.


2 kommentarer:

  1. Hur länge har du kvar nu? Berätta allt! Jag börjar bli så där lagom trött på jobb och längtar galet mycket efter babytiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hih! Beräknat datum för nedkomst (låter det inte knasigt det där? "nedkomst") är 23.12 så vi har 47 dagar kvar. Jag har semester som bäst ännu 2,5 veckor och sedan börjar mamma-ledigheten. Har int så där supermycket att berätta faktiskt. Jag har fått må bra hela tiden och hoppas innerligt att det fortsätter så. Samlar inte nämnvärt mycket vätska och hoppas innerligt att det fortsätter så. Borde skaffa ett badkar och nån sorts bärsele kanske? Eller vad har du för erfarenhet av bärsele?
      Lite mera baby-kläder borde jag kanske även införskaffa.
      Jag tömmer och städar och för att göra rum åt mysbulan. Vad annat?
      Berätta DU! Vad MÅSTE man bara ha färdigt hemma då man kommer hem från BB?

      Radera