onsdag, november 13, 2013

Teckningar

Det fanns en tid då jag inte hade något bättre för mig än att röka och rita. Ja tyvärr rökte jag då jag var så ung som 15 (och yngre)...väldigt beklagligt och jag har verkligen fått kämpa för att bli rökfri. Men nu är jag det och har varit det i 6 år nu och jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig kommer att röka igen! 

Anywho. Det var inte det jag ville komma till med detta. Medan jag röjer i skåpen så dyker det ju upp det ena och det andra. Nu hittade jag en mapp med mina teckningar från högstadietiden. Tänkte bjuda på några av dom. Inga mästerverk, men jag älskade verkligen att rita. Notera dock att jag höll mig till papper. Gav mig aldrig på väggar.


Vissa av teckningarna är orginal-"LAISOR" men en del är såna där jag haft andra teckningar, bilder eller föremål som modeller.

Min älskade pappa uppmuntrade mig alltid att fortsätta rita. Han köpte papper och pennor och akrylfärger och gav feedback. Om jag inte ritat nåt på ett tag noterade han alltid "Du har inte ritat, eller visat någå teckningar på ett tag...är allt okej?" År 2000 gick han bort och jag vet inte om jag slutade rita för att det inte fanns någon som saknade mina teckningar längre eller om jag växte upp och "bara" inte hade tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar