torsdag, november 28, 2013

Köksbord och mysbula

Tjosan!

Här har vi nya köksbordet då. Litet och nätt.
 Och mysbulan i 37:e veckan. Dvs. 36 fullgågna veckor + dagar.
+10 kg på vågen och så mäter vi 112 cm i omkrets i navelhöjd.

Händerna och armarna är svullna och domnar bort, främst på natten men lång- och ringfinger på högerhand kan ge upp mitt på dagen också. "Undvik salt, drick mycket vatten och ta tupplurer" sa läkaren igår som hjälp mot detta. Sure thing. Om läkaren säger tupplurer, then tupplurer it is! ...och mindre salt och mera vatten då också förstås...

8 kommentarer:

  1. Fint bord och fin bula. Tupplurer är det bästa som finns, jag sov lite varje dag när jag var mammaledig före Jon kom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jill! :)
      Ja herregud så skönt det är! Jag har aldrig kunnat ta tupplurer förut, men nu är jag nästan illa så tvungen, annars blir jag helt zombifierad och otrevlig. En Pregzilla. ;)

      Radera
  2. Mysig bula! Riktigt fin! Hur mår du nu? Hur känns det? Jag frossar i all text jag kommer åt kring graviditet och Blondinbella har plötsligt blivit ett måste (tokigt det kan bli för om jag ska vara ärlig så är väl inte Blondinbella precis den bloggen som jag i nromalfall brukar följa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag mår bra! Min högra hand är domnad hela tiden dock. Det känns lite otrevligt, men jag kan nog använda den så det funkar...ännu...
      För övrigt känns det galet spännande. Beräknat datum närmar sig med stormsteg. Jag borde kanske börja packa nån sorts BB-väska, eftersom barnet i princip kan dyka upp när som helst, även om jag förstått att det är vanligt att första barnet går över beräknat datum... men man kan ju försöka vara lite förberedd ändå.

      Hahah! Jo jag har även börjat kika in hos Blondibella nu som då just nu, trots att jag aldrig tidigare varit det minsta intresserad av henne... ;) Deras son föddes ju på min födelsedag. :)

      Hur mår du själv? Läste idag ditt inlägg om att man får ta och omstrukturera blogginnehållet lite just nu då det inte blir så mycket spring-snack. Vet hur det känns. Man vet inte riktigt vad man ska skriva, då man vet att de flesta som kikar in gör det för att läsa och höra och kanske jämföra träningen...och brist på det så blir det liksom bara plöh... vet du? :)

      Radera
  3. Alltså jag blir bara så glad av dina texter och bilder på dig. Tänk att du går och bär på ett litet barn där inne? Kan liksom inte fatta det. Härliga, och helt fenomenala du ska fakiskt få barn! Wow. Och riktigt snart till och med. Det gör mig bara så glad. Du kommer bli världens bästa mamma Liza. Lycka till med allt de sista veckorna nu! :) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att jag kan göra dig glad Michaela! :D
      Och jo tänk det? Emellanåt kan jag inte själv heller fatta att det kommer en liten myspys i vårt liv och ingenting kommer någonsin att bli sig likt igen! :D
      Själv tror jag ju att jag kommer att bli världens hönspäron-till-mamma. ;) Men tack för förtroendet, det hjälper. :)

      Radera