fredag, september 23, 2011

Le award

Jill förärade mig med en award härom dagen. Hon kallade mig underbar och jag blev alldeles till mig. Jag tackar som ödmjukast och tar emot awarden som innebar att man ska: länka till bloggaren som gett awardet, svara på fem frågor och ge awardet vidare till fem bloggare med färre än 100 följare.

1. Varför började du blogga?
-Jag ville ha en dagbok och ett bollplank och en motivationshöjare för min träning.

2. Vilka bloggar följer du?
-Alla möjliga. De i min länklista + ett femitotal till.

3. Favoritfärger?
-Om man tror på mina klädval skulle det vara svart, :/ men jag gillar marinblått och rött. Och grönt.

4. Favoritfilm?
-Revolver. Inglorious Bastards. Pulp Fiction och True Romance. Ringen-filmerna och Harry Potter-filmerna. Last minute edit: Och Rare Exports.

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
-Syd-Afrika. Tror det är fantastiskt. På alla sätt och vis.

Och så går awarden vidare till:
- Johanna - hon är så tuff, cool och ihärdig, och jag önskar att jag en vacker dag kan bli lika ihärdig som hon är.
- Jessica - barfotalöpande mamsi som nyss hittat hem (visst?) till Österbotten!
- Anna - politikengagerad löpare som vi alla vill veta lite mera om.
- Förvånad - min partner in crime i Projekt Julafton, och en figur som jag även vill veta lite mera om.
- Coyntha - en glad och varm löpare vars leende alltid får mig att dra på mina egna smilband.

8 kommentarer:

  1. Kul! Revolver måste jag spana in vad det är för film! Inglorious Bastards är verkligen en super film!

    SvaraRadera
  2. Sofie: Ja Revolver var speciell. Jag gillar annorlunda filmer. :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag vill vara med i ert projekt Julafton!! :)

    SvaraRadera
  4. Träningslyckan: Ja, det är bara att haka på! Du kan gå med i Funbeat också. Där heter det "5kg Lättnad". (http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=3016)

    SvaraRadera
  5. Oj, tack för nomineringen! Och jo, vi har nog hittat Hem med stort H! :)

    SvaraRadera
  6. oj då! Nu blev jag nog förvånad ;-)
    Dum fråga, men hur vet jag om en blogg har färre än 100 läsare? Jag menar, jag förstår ju att Miranda Kvist har enorma mängder läsare, men hur vet jag hur det är med oss vanliga dödliga?

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilken kul blogg, intressant! Tack för titten =) Vi delar helt enkelt ett löparintresse!
    Jag återkommer!!

    Ha en fin ny vecka!
    Ulrika

    SvaraRadera
  8. Jessica: Härliga saker! :)

    Förvånad: Jag trot att med följare menas sådana som "officiellt" följer din blogg: på min blogg ser du längst ner till vänster en lista på följare, jag har nio.
    Men om du vill ta reda på hur många som läse din blogg och vem och var i världen de är så rekommenderar jag att du skaffar Google Analytics. Det är gratis. :)

    Ulrika: Hej själv! Va kul att du hittade hit, jag ska ta och hitta dit! :)

    SvaraRadera