måndag, september 05, 2011

Le Mil

Hah! Det börjar vara väldigt nära nu gott folk! Milen på sub 60!
Idag kutade jag 10,1 km på 61 minuter. Fast, även om jag hade sprungit in det på under 60 minuter så räknas det inte som en uppnådd målsättning för i år. Det måste vara en officiell tid. Vete tusan var jag ska pricka in den officiella tiden, men nog ska det väl lyckas på nån vänster. Kanske jag kan få någon opartisk kamrat att ta tid på mig på nyårsafton i värsta fall?

Ett av mina mega-långsiktiga mål är att klara milen på under 40 minuter före jag fyller 40. Fick iden från en blogg som heter Sub40före40. Jag har faktiskt inte följt bloggen personligen, men nu då jag kom att tänka på den och klickade in på den så finns det goda chanser att jag tar mig en närmare titt på den. Har nån av er kanske läst hennes blogg redan tidigare?

Anywho. Det gick bra att kuta idag. Andningen funkade och benen hade ork. Knäna är inte helt med på noterna dock. Kanske de är otränade, för litet stretchade och jag aningen för tung än vad de blivit vana med, men gillade löpningen i alla fall. Det smakade inte tråkigt. Så, vi kör vidare!

Är ni med?

3 kommentarer:

  1. Under 40 minuter skulle vara nice, definitivt en målsättning. Du måste komma ner hit nåt tag, så tar jag ut dig på länk och ser till att du kommer under 60 minuter, no worries. Om du vill ha en officiell tid borde du delta i samma maraton som jag, i Hangö fast kvartsmaraton. De har chip och officiellt uppmätt sträcka.

    SvaraRadera
  2. Jill: Eller hur? :D
    När är Hangö Marathon (eller kvartsmaraton) då?

    SvaraRadera
  3. Första oktober. Mer info på www.itamerimaraton.com :)

    SvaraRadera