torsdag, september 08, 2011

Noosade runt

Kom hem rätt sent och funderade över om jag skulle springa en runda ännu idag eller ta det på morgonen. Jag vet ju hur "enkelt" jag har att stiga upp på morgnarna, så jag tog förnuftet till fånga och drog på mig löparskorna.

Inte vilka löparksor som helst dock.

Mina älskade, ÄLSKADE Asics Noosa.
Minns ni då de anlände?

Jag fick in 9 km. Det kändes onekligen bra. Överallt. I lungorna, i benen, i knäna och det kändes riktigt bra i hjärtat! :)
Jag sprang in 5 km på 29 minuter. Minns inte att jag skulle har fixat det ute i världen ännu. Så det känns också bra. Allt känns bara bra liksom.

Sa jag att det känns bra?

Jag kommer att få äta upp att jag mådde bra idag. Men jag ska likaväl njuta av det så länge det varar. Mmkay?

6 kommentarer:

  1. Bra om det kändes bra att springa igen. Det är så det skall vara. Och ja, nog är de snygga dedär skorna.

    SvaraRadera
  2. Härliga skor! Och vad roligt att motivationen är tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Låter härligt att all känns så där bra... Och med dom skorna!

    Men jag tror att du glömde nämna att det känns bra! ;)

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Ja tack! Det har nog känts bra en stund redan, det är knäna jag jag tråkigheter med. Men nu gjorde det inte ont i dem heller! :)

    Anna: Visst är dom vackra? Jag tammejtusan inte hur jag ska lyckas hitta något liknande igen... :)

    Janne: Ahaaa, bra att du tog upp det. Det kände nämligen riktigt RIKTIGT bra! ;)

    SvaraRadera
  5. Men varför skulle du få äta upp det att du mått bra? Är det inte ok att först må bra och sen fortsätta att må bra och sen må bra efter det?! :)

    Du låter nästan som jag nu. Som alltid tror att händer något bra så är det ett tecken på att något dåligt händer sen. Låt oss glömma det och inse att vi har rätt att må bra och vara lyckliga varje dag! :)

    Jag dricker bara kaffe fast det kanske låter flummigt, jag lovar... :)

    SvaraRadera
  6. Tomas: Ja visst är det ok. Men det är som du säger. Varför skulle jag få må bra HELA tiden? Det blir ju obalans i universum!
    Men du har rätt. Och jag mådde faktiskt bra igår också och idag likaväl. Så nu tänker jag banne mig må bra imorgon också! :D
    Själv har jag druckit kaffe med grädde. Och ätit en surskorpa.
    ;)

    SvaraRadera