onsdag, september 07, 2011

Projekt julafton

Jag och Förvånad har starta ett projekt.
Med start 12.9.2011 är det 14 veckor kvar till julen och under den tiden ska vi trolla bort 5 kg från våra kroppar.
Valfri metod/diet/träning/whatever för den som är med.
Jag ska dock LCHF:a som sista dagen!

Rapportering varje vecka! Fast man måste ju inte rapportera, speciellt om man inte har ett ställe att rapportera . Man får dock gärna rapportera i mitt kommentarfält om man vill och är med. Själv kommer jag att rapportera varje måndag.

Vad säger ni? Nån som vill haka på?

Idag kör vi:

Ciao!

17 kommentarer:

  1. Jag står över den här gången. Jag har 22 kg innestående från tidigare :)

    SvaraRadera
  2. Se bara, jag hade också tänkt att måndag skulle vara en bra rapportdag :-)

    SvaraRadera
  3. Jag är med! Påminn mig ibland dock.

    SvaraRadera
  4. Jag hakar också på! Men fredag är min rapporteringsdag.

    SvaraRadera
  5. Tomas: Höhöh. ok, det var faktiskt frivilligt att haka på! :)

    Emma: Härligt! :D

    Förvånad: Vi tänker visst lite i samma banor du och jag! :)

    Snowie: Japp! Varje vecka! :D

    Matias: Fina saker! Vi får ta och kolla in dig extra noga på fredagar då! ;)

    SvaraRadera
  6. jag vet itne bara hur jag skall göra. Borde man inte kunna ha något med ex. midjemåttet, ja eller något med måttband. För jag har vägt typ samma sak i 10 års tid och vad jag än har gjort så ändrar inte vikten. Dock har centimetrar fösvunnit här och där och byxstorlekar ändrats periodvis.

    SvaraRadera
  7. Nå nu är jag igång! Kör ju med fredagsrapportering... Startar på 81 kg så 76 kg blir mitt mål.

    http://sub80post30.blogspot.com/2011/09/vecka-72-0-810-kg.html

    SvaraRadera
  8. Cecilia: Javisst kan du mäta midjan. Jag ska göra både ock! och rapportera detsamma så det är bara att tuta och köra. Mitt långsiktiga mål med midjan är att komma under den magiska gränsen 80 cm i navelhöjd.

    Kaaja: Fina saker. Och du fixar gruppen på Funbeat?

    Matias: Allright! Vi kör vidare! Jag återkommer på måndag! :)

    SvaraRadera
  9. Hmm.. har funderat lite och konstaterat att jag vill också va med! :) Kanske inte hela 5 kg (har också typ vägt samma sak de senaste åren) men några cm i midjan skulle gärna få tas bort. Finns det en grupp på funbeat?

    SvaraRadera
  10. Här är en till med fredag som rapporteringsdag, bra initiativ det här!

    SvaraRadera
  11. JennyH: Kul att du hakar på. Det viktiga är ju inte just "-5kg", utan att man har en målsättning och göra allt för att nå den. Rapportering är en ganska bra motivationsfaktor. :)
    Kaaja menade att hon skulle skapa en grupp, men jag vet inte hur det går med den saken...jag har inte fått nån inbjudan eller dylikt i alla fall?

    Malinjohanna: Fina saker! Välkommen med! :D

    SvaraRadera
  12. kjell.fi måste ju nog vara med också =) Men vet inte riktigt vad min startvikt är nu just, efter en vecka med god mat och semestrande =)

    SvaraRadera
  13. Kjell: Jaaa! Fina saker Kjell! Mot Julen! :D

    SvaraRadera