måndag, september 26, 2011

Måndagslöpning (och vägning...)

Vågen var obarmhärtig med mig i morse och utförsåket har stagnerat. Tillfälligt. ;)
2 veckor efter start och jag står ännu på 62,5 kg. Jag tog ett stadig grepp om nackskarven, höjde SISU-nivån till näst intill max och sprang in 18,7 km. Tid: 117 minuter. Inte så galet snabbt som det kändes under löpningen, men i alla fall.

Utöver det kändes dagens löpning alltigenom fantastiskt! Benen var fulla med spring, andningen ångade på som ett lok och vädret var perfekt. Lätt vind och +14C.

I lördags fick jag även in en liten runda, men hann aldrig registrera den här. 7 km lunkades på 45-50 minuter, minns inte exakt. Efter det blev det hembakad pizza och pannacotta i gott sällskap och söndagen firades med födelsedagstårta då det här lilla yrvädret fyllde 3 år!

Hur har er helg förflutit?

(P.S.: Jag snudd på hatar IE just nu och saknar Firefox nåt oerhört. Inget fungerar som det ska med IE.)

2 kommentarer:

  1. Här är helgen förflutit lugnare än lugnast, och med fina rullskidpass i SOLSKEN för ovanlighetens skull! :)

    SvaraRadera
  2. Träningslyckan: Låter underbart! :)

    SvaraRadera