onsdag, september 14, 2011

Sista löprundan

Idag lyckades jag tack och lov få in en länk ännu för lördagens skogslöpning. Kändes rätt bra. Trots att jag idag återgick till Nano-skorna och det gnagde igen i högra knäet. Intressant att jag inte hade några som helst problem med knäna under Ultraloppet och då hade jag Nano-skorna på mig. Tycker liksom att de borde vara inkörda nu. Men kanske de inte höll så länge? Jag har kanske sprungit sammanlagt 150-200 km med de skorna nu. Kanske de har gjort sitt? Nå, jag kommer inte att springa med dom på lördag. Då blir det Noosa för hela slanten. :)

Läste ikapp mig på Mirandas blogg idag, där hade hon slängt upp ett You tube-klipp som jag bara också måste slänga upp här.



Man blir rörd ända in i märgen och taggad! Vilka människor! I alla åldrar! Som dom kämpar! In i det sista - och lite till! Det det är snudd på knäppt det hela, men folk klarar det. Dom gör det faktiskt. Jag får gåshud så jag ryser i hela själen!

En vacker dag kanske?

6 kommentarer:

  1. aj, är det på lördag redan ni skall kuta?

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilka människor, verkligen! Tack för att du la upp klippet, ska tänka på det här om (när) det blir tungt under Berlin marathon nästa helg.

    Lycka till i Botnialöpet!

    SvaraRadera
  3. Jag läser också Mirandas blogg och måste säga att en mer positiv och inspirerande människa får man leta efter!
    Lycka till i Botnialöpet - har du sprungit mycket terräng och backtränat? Jag ska ju springa Lidingöloppet den 24: e och undrar i mitt stilla sinne hur det ska gå, speciellt de tio sista km lär ju vara mördande...

    SvaraRadera
  4. Hej, ska också springa imrn hade jag tänkt. 16 km blir det dock för min del...men har du nåt tips på hur man lättast kommer till Norrvalla? Bor själv i Malax och har världens sämsta lokalsinne :P Har dessutom aldrig varit där förut så...funkar det att köra genom Vasa, typ där vid Prisma och sen bara rakt till man ser nån skylt att svänga vid? (om det kommer någon sådan vill säga :P) Tack på förhand! :)

    //Alisa
    http://alisaplavsic.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Japp, idag gäller det! :)

    Heidi: Ja det var sant att du skulle springa Berlin! ag har en bekant som springer också! Jag ska hejja på er!

    Anna: Ja visst är hon det! Nej har faktiskt inte sprungit så mycket terräng eller backtränat för den delen. JAg har inga förhoppningar på några tider, utan det är mera frågan om en långlänk (som jag betalar för) :)

    Alisa: HEj! Förlåt att jag svara först nu, jag har inte hunnit hit så mycket igår. :/
    Ja, såborde det funka. Så kör jag! Förbi prisma och sedan bara rakt. Sen kommer en skylt där man tar av till höger och så fortsätter man och kör tills det kommer en skylt med "Centrum" eller Vörå Centrum" (minns inte riktigt) och där tar man till vänster. Sedan kör man rakt till man ser "Norvalla Rehabsenter" (eller liknande) och där tar man till höger. MEn du ser nog var alla bilarna är och var det händer saker vid den här sista avtagningen! :) Hoppas du hittar dit och har ett jättefint lopp! Vädret verkar bli toppen! :D

    SvaraRadera
  6. Precis den vägen körde också jag efter att ha googlat runt på olika vägbeskrivningar. Vädret var verkligen toppen och loppet jätteroligt :) Dock var jag lite förkyld så formen var ej den bästa. Då jag vid målgång fick veta att jag endast hade 4 framför mig kändes det dock lite surt för krafterna till pallplatsen fanns ju där. Hade bara ingen aning aning om hur långt framme jag låg då jag planerat att "jogga runt" med tanke på förkylningen. Nåmen, kul var det iaf. :) Hoppas du också hade ett fint lopp :D

    SvaraRadera