lördag, augusti 11, 2012

17,6 km

Orkade inte kravla mig upp ur sängen klockan 9 idag för att ta min till 10:15-spinningen så det fick bli löpträning istället. Kymppis väder för löpning. Mulet, svag vind och +17C. Solen tittade fram en stund men ångrade sig sedan och drog sig tillbaka bakom molnen.

Lunkade in 17,6 kilometer på 113 minuter = 6,25 min/km. Helt ok faktiskt, ännu till med tanke på att jag körde 15+5 principen.

Nånting är fortfarande galet med mina vrister. Har käkat Hajbrosk+Grönmussla+D-vitamin piller nu i en vecka, men tänker ge det en vecka till. Om det inte blir bättre måste jag nog uppsöka hjälp. Vet dock inte om jag ska gå till en massör eller läkare. De är alltså stela så in i norden varje gång jag ska gå iväg nånstans. Allra värst är det på morgonen (eftersom man vilat så länge), men det räcker med att jag sitter eller ligger i 5 minuter och då jag ska upp och börja gå så tar det 5-8 steg innan vristerna är rörliga utan smärta. Märkväl att det inte gör ont att springa eller så, jag känner att de är lite stela och tröga ibland, men det gör inte ont.

Nån som har samma problem? Jag har inte problem med några andra leder.

Hälsn,

 

4 kommentarer:

  1. Du har inte ont i annat än vristerna? Jag tänker handleder eller liknande... Blir så fundersam då jag läser att du har ont i lederna...

    Men du - du fick till ett härligt långt pass!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, bara fotvristerna. Inget annat. Och det går över bara man kommer igång.
      Nå, vi ger det en vecka ännu.

      Och ja, det fick jag allt! :D

      Radera
  2. Hoppas det reder upp sig med vaderna! Om du går till massör så är Tina på LadyLine GRYM! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Tack. Får se vad det utvecklas till! :)

      Radera