måndag, augusti 20, 2012

5 sub 30!!!!

YoyoyoyoYO!

Jag sprang just 5km under klara 30 minuter. På riktigt!! Fick inte exakt tid eftersom jag mätte sträckan i efterhand, men klart under 30 minuter. Högst 29 minuter och minst 28, så nånstans där emellan. Totalt sprang jag 7,9km och höll en medelhastighet på 5:42 min/km. Det skulle betyda 28,5minuter på 5km, eller?

Vitsi vilken känsla! Jag såg på klockan då jag visste att jag med säkerhet passerat 5km och den visade exakt 30minuter och jag tänkte: Tänk om jag faktiskt fixade det? Utomhus? Och det gjorde jag, med råge! Tänk att en minut kan betyda spå mycket i bland?

Det var tungt, flåsigt som bara den. Men värt vartenda ett flås! Wohooo!

Det är en mycket glad Liza som sitter och skriver just nu!
(Bilderna har är från en annan, om än rolig men blötare löprunda)

16 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat! Säker på att det inte var en dröm denna gång? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt säker! Blev nämligen lätt illamående en stund senare och det kanske inte kommer av att man bara drömt ihop det hela? ;)

      Radera
  2. Grattis! Vad roligt! :) Fast jag har ju vetat att du kan länge ren ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, tack! Nå nu vet jag också! :D

      Radera
  3. Bra Liza, bra! Jee, vad kul! Grattis till dig!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är rätt kul faktiskt! Ska nog ge mig på en officiell tia snart också! :D

      Radera
  4. Svar
    1. Jaaa! :D Nä, inte illa alls tycker jag med! ;)

      Radera
  5. Grattis! :)
    Härliga löparbilder förresten :) Vilka minnen :)
    Synd att du inte dyker upp igen på lördag vid Kivitippu (jag far dit och ska krossa fjolårets tid - bara jag inte drabbas av halsfluss som döttrarna har fått), det var ju superkul att träffas ifjol, men kanske dyker vi upp på samma plats på någon annan tävling. De där Wihan Kilometrit är jag lite intresserad av. Men deltar isåfall i 100 km. Men vet inte om jag kan åka dit på grund av min familj. Var det bara jag så hade jag åkt direkt. Jag har verkligen blivit "ultra-biten". Sprang ett 24 h:s lopp i juli och nu vill jag bara springa fler ultror. Kivitippu ifjol var ju en bra start, bra arrangerat. Men jag kan säga att jag är avis på dig och dina löpartävlingar. Coolt att resa till andra länder och springa långlopp! Heja dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :)
      Håller tumme och hopp att du krossar tiden och slipper skador! Och hoppas vädret blir bättre än i fjol!
      Hur gick 24h-loppet?

      Visst är det roligt att resa och se världen via löpning och för övrigt också, men jag avundas i min tur dig som har din egen familj och hoppas jag får uppleva den lyckan också nån gång. Löpa kan man ju alltid med eller utan familj, men nog är ju löprundan ack så skön då man får komma hem till de man har kär!
      Heja på dig! :)

      Radera
    2. 24 h-loppet gick bra. Över förväntan. 176,4 km och vinst. Att jag fick överansträngda hälsenor, tog löparpaus, och inte kunde springa på ett tag spelade inte så stor roll sen, för det var en häftig upplevelse. 12 km var det längsta jag sprungit i ett sträck efter den tävlingen fram tills idag då jag tog mig an Kivitippu ultran. Hade ingen aning om hur det skulle gå och jag väntade bara på att hälsenorna skulle börja gnälla, men de höll tyst, kanske skriker de imorgon istället! 6.33 idag och vinst! Känns helt galet bra, vädret var toppen, till en början lite kallt, men sen kom solen fram. En härlig dag då allt fungerade hur bra som helst, sprang hela sträckan, förutom, att jag stannade snabbt vid drickakontrollerna. Och
      jo jag är nog stolt över min lilla familj. Superglad att sambon tar hand om våra flickor då jag far ut på "äventyr på löpartävlingar" och flickorna är coola som vet att mamma ska träna och tävla -pratar om att mamma är stark och springer snabbt då de är med i vagnen ibland :) De fyller 2,5 nästa månad.
      Det är kul att få följa din blogg, du hör till mina favoriter! :)

      Radera
    3. 176km? Jösses! Det var sannerligen inte illa det! :D
      Och stort Grattis till Kivitippu! Det var ju en förbättring med nästan två timmar!!!! Blev det första placering? Var det fler deltagare än i fjol? Jestas, 2 timmar snabbare! Du rockar!

      Vad roligt att du vill följa min blogg! Ibland funderar man att vad håller man riktigt på med här och så får man höra att nån faktiskt läser regelbundet och så blir man så glad och motiverad igen! :)

      Radera