måndag, december 28, 2009

Liza Skidare

Tjohoo! Köpte mina alldeles egna traditionella skidor idag! Norska skidor av märket Madshus Ultrasonic!Jag var ovanligt förhandlande då jag skulle handla mina skidor och bad dom smätta på en grundvalla så att jag kan testa skidorna redan idag! Vilket jag gjorde! Hela 6 km skidade jag! Inte så långt men då har jag inte skidat på 15 år heller! Armarna blev trötta nästan genast och skidorna var också rätt så bakhala. Men kul var det! Alltså träna armarna och valla skidorna! ;)

Nu ska jag ta en dusck och sedan tror jag att jag däckar ganska snabbt. Var så trött på morgonpalavern idag att det kändes som om ögorna rullade i huvudet...väldigt obehagligt!

Imorgon ska jag skida ett kort pass efter jobbet och sedan kommer svärföräldrarna och hjälper mig valla skidorna!

Ha det fint så länge!

7 kommentarer:

  1. Kul att du är så pepp på skidningen! Hoppas du får många fina (och inte så bakhala) turer framöver!

    SvaraRadera
  2. vad roligt att du hittade ett par skidor! Var skidar du nånstans? På isen nere vid fiskarstranden?

    SvaraRadera
  3. Härligt att få sig ett skidpass. Hoppas att du får många fina mil med de där.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Toppen Liza! kul att höra att du har kommit i gång med skidningen och att du har hittat skidor som du verkar vara nöjd med :) Önskar dig sköna kilometrar i skogen!

    SvaraRadera
  5. Snorkkis: Ja, det var förvånansvärt kul. Armarna behöver sig en omgång träning dock, men annars kändes det bra!

    Linda: Visst är det? :) Igår skidade jag på 2km:s spåret på allaktivitetsplan, det är plant och fint. Men det finns ju fina spår på Wasklot, vid Skogsberget och på Öjberget också. :)

    Åsa: Ja det var det! Och tack, det hoppas jag med! :) Och gott nytt år på er med!

    Cecilia: :D

    Jenny: Ja, nu gäller det att träna, träna och träna! ;)

    SvaraRadera
  6. Alltså du är nog duktigt du! Jag skulle nog aldrig frivilligt skida iväg någonstans överhuvudtaget. Lycka till med träningen! Kanske vi ses nåt nästa år igen.

    SvaraRadera