söndag, december 13, 2009

Långpanna i blötsnö-yra

Ja, idag jag tänkte köra en (för mig) långpanna, som Snorkkis kallar det. Den kommer inte att bli lika lång som hennes långpannor utan den blir kring 10km, eftersom jag inte sprungit längre än 7 km sedan maratonloppet i augusti. Ser fram emot det. Det är skönt att springa långt då man har tid för det och inte behöver stressa över jobb eller andra saker, man bara springer, punkt. Efteråt får jag räkmackor á la favoriten. :D

Föret kunde ju vara lite bättre, men jag tänker inte klaga. Nu när det äntligen kommer ner något annat än damm eller regn från skyarna så tänker jag inte vara den första att börja gnälla.
Jag hör (har ingen ute-termometer) att det är 0...+1C där ute eftersom det droppar till på fönsterbrädet emellanåt, men man har lovat minusgrader och uppifrån kommer det yrande snöliknande nederbörd. :) Mojs!

Såhär ser väderkartan ut för vår trakt den kommande veckan. Riktigt bra med andra ord!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med din långpanna!

    SvaraRadera
  2. Jill: Ja lite mer tur kunde jag nog ha behövt! Men jag överlever nog ;)

    SvaraRadera