onsdag, december 09, 2009

Vad är för mycket?

Idag ska jag ut på stavgång! Ja det blir en promenad, om än en rask sådan. Men jag ser riktigt fram emot det! Jag mår bra, ingen snuva, inte svårt att andas och kroppen känns pigg på att börja göra nåt nu! :)
Så, nu tar vi lite turkisk yoghurt, lite 70´s show och sedan bär det av!

Jag fick förresten igår kallt konstatera att jag har haft fel gällande värkmedicin. Jag har envisats med att pärra emot om nån sagt att det är enkel matte som gäller då man tar värkatbletter, 2 x 400 mg = 800 mg. Jag har pärrat emot därför att jag inte kan förstå varför man har 600-1000 mg värktabletter på recept om man en gång själv kan leka med mängden och styrkan med receptfria värktabletter. Nu talar jag inte om sk. trinagel-medicin utan helt "vanlig" 800 mg Panadol eller Burana. Farbror doktorn sade nämligen till mig igår att jag lika gärna kan ta två värktabletter istället för att han skriver starkare av desamma, för det är så det funkar. What? Kan nån som förstår-sig-på förklara detta för mig nu? Tack!

4 kommentarer:

  1. what? vi då lika "dumma" båda två då? jag väntar på en förklaring.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket:) Det är rätt skönt att vara "hemma" faktiskt...

    SvaraRadera
  3. Hmm... jag kan inte hjälpa, jag vet inget om värktabletter. Hoppas du börjar må bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Vi avvaktar! ;)

    Jill: Ok! Tack jag mår faktiskt riktigt bra nu. Redo för vardagen! :)

    SvaraRadera