onsdag, september 22, 2010

Barfotalöpning

Kan hända jag tog mig vatten över huvudet idag då jag testade mina FeelMax-"skor".

Uppvärmningen på ~2km (asfalt) gick bra. Man kände nästan hur foten började arbeta för att korrigera steget för varje steg jag tog.

Sedan följde rusher i trappor x 10. Antalet trappsteg är kanske aningen fler än i en vanlig höghus-trappa...jag ska räkna dom nästa gång.

Nu började jag känna av det i vänstra vaden och högra smalbenet (shin splint)

Jag lunkade lite lugnt och stilla på gräsmattan 200-300 m och stretchade vaderna.

Sedan sprang jag två branta backar, 2 x 240 m och promenerade ner.

Nedvarvningen på ca 600 m började redan göra nästan ont i vaden.

Hoppas bena klarar sig för det var riktigt roligt att springa "barfota". Det kändes rent.

Strax blir det tre rätters på Strampen! Har ni som bor i trakten noterat att man får en tre rätters middag för 25 € mån-tors nu under hösten på Strampen?

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill OCKSÅ köra barfotalöpning istället för att ligga här och tycka synd om mej själv!! =(

    SvaraRadera
  2. Träningslyckan: Hmmm, idag har jag väldigt, väldigt ont i vaderna... :/ men inte ksulle jag vill ligga i flunssan heller...

    SvaraRadera