onsdag, september 15, 2010

Träningsdag 1

Började igår. 6 km på 36 minuter stod det på schemat. 6 min/km med andra ord, 10 km/h. Skulle jag klara det? Det återstod att se.

Iväg for jag. Kändes lite stelt och knaggligt den första kilometern men sedan rullade det på. Lite väl andfådd var jag kanske men inte så att det skulle ha varit jobbigt. Dock skulle jag nog inte kunnat prata med någon utan att få syrebrist!

Vid 3 km såg jag på klockan: 17:54:65. Nice! Håller jag takten nu så är det klappat!

...sedan tog någon tag i mina tarmar och vred dem allt vad det gick! Aj... jag gick, fort utav h*lvete, hem tillbaka. *

Men passet började ju bra i alla fall! :)

Nya tag på fredag. Det blir en likadan då också. Imorgon är det Badminton som gäller!

Ciao!




* Om sanningen nödvändigtvis måste fram så berodde ju tarmvredet på den. ca halva vitchoklad Tobleronen (storlek: större) jag klämde i mig tidigare under dagen...Någon hämtade hem inte 1, inte 2 utan 3 megastora tobleronen från helgens gig. Suck!

3 kommentarer:

  1. Oooh, vitchoklad Toblerone. Me love! Men visst, de kan vara ödesigra när det kommer till träning. Spännande med första dagen undan! :)

    SvaraRadera
  2. Haha...oj oj såna problem vitchoklad kan ställa till med. Antar i alla fall att du njöt av bitarna du tuggade i dig :)

    SvaraRadera
  3. Jill: Eller hur? :) Träningsprogramdag nummer 2 idag då! :D

    Jenny: Ja verkligen...Men gott var det! För gott! ;)

    SvaraRadera