fredag, september 03, 2010

I väntan på morgondagen

Tog tag i saken och stekte de omtalade Colting våfflorna idag. Istället för banan lade jag i två grova matskedar kokosmjöl samt ~1,5dl grädde. Efter första våfflan smaksatte jag även med kanel och nu är dom såååå mumsiga så! Det blir alltså Colting-våfflor till frukost imorgon, med vispad grädde och mosade hallon och några skivor bacon. Och kaffe förstås.

Har ni hittat Muffin Around-bloggen förresten? Om inte så kan ni titta in där och konstatera att lilla jag blivit hedrad med en nominering! :)

Man ska berätta sju fakta om mig själv och sedan nominera sju vackra och kreativa bloggare att göra det samma.

1. Jag har ännu inte bilat genom USA, men det är på agendan. Vem kommer med?

2. Jag lärde mig dricka kaffe hemma hos min bästis Heidi då jag var sex år, hon var fem då hon började! :)

3. Jag har mycket svårt att delegera saker och ting.

4. Då jag var liten, lyckades jag övertyga några av mina vänner att man kan göra Tupla av vassrören som finns på stranden.

5. Jag var uppenbarligen en rätt så lurig spilevink som barn.

6. Jag har aldrig fiskat.

7. Jag tycker att BONAQUA Jordgubb-Rabarber is Da shit precis nu.

Har gjort detta tidigare så jag ska försöka att inte nominera samma personer igen.
And the nominees are:

Ratata -Heidi, hon verkar vara en glad en och full med energi!
Träningslyckan - verkar vara en tuff brud med mycket på G!
Snowie, vi vill veta mera om henne!
Cecilia, hardcore orienterare med en annalkande knäoperation!
Tilda, hon är en mysig en och har de vackraste blå ögonen i världen!
Jill, brud med mucho skor och sitt första maraton på kommande!
Linda, snygg estenom med öga för mode!

Nu är det sovdags! Sov gott!

6 kommentarer:

  1. wohoo! Tack för nomineringen! :) och visst är colting-våfflorna goda, en ny favorit tror jag :) LYCKA TILL imorgon! Ska heja nånstans vid vägkanten, så ja ska försöka heja extra hårt om jag ser dig springa förbi :)

    SvaraRadera
  2. Det där med att göra Tupla av vass tyckte jag var kreativt :)

    Lycka till med löpningen idag! Om du nu hinner läsa det här före :)

    SvaraRadera
  3. Heidi: Va kul! Jag kommer att ha en svart långärmad underklädeströja och en röd t-paita på det! och Hörlurar... :)

    Tomas: Eller hur? ;)

    Ja vi får se vad det blir till idag.

    SvaraRadera
  4. Tack för nomineringen. Och ett stort LYCKA TILL! "spring så snårn rinder" som de skulle säga här i trakterna.

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Hahah! Det ska jag göra! ;)
    (Det gör det alltid...)

    SvaraRadera
  6. Tack ska du ha :) Jag blir riktigt rörd. För den delen skulle jag gärna komma och bila med dig i USA. Det är ett härligt land. Kanske NYC eller Boston Marathon skulle vara något att sikta på? Fast till Boston skall man väl ha en sjuhelvetes bra tid för att få vara med i.

    SvaraRadera