torsdag, september 23, 2010

Öm och sliten

Tusan vad jag hade ont i vaderna i morse. Helt sjukt att man kan blir så där öm av att svansa omkring på tårna några kilometer...

Hade ett stycke massör inbokat idag och istället för att massera mina evigt sjuka axlar bad jag om att ge bena en omgång. Nedre benen, eller vad det nu heter...de där vaderna och smalbenen finns.
Och tro ni mig, det var nära att jag skulle ha slagit i massören då det gjorde så ont. Längs med insidan av smalbenen och vi insidan av knäet. O herrejävlar liksom vilken smärta! Det finns inga ord. Ni måste helt enkelt dra på er besväret själva och sedan besöka massören om ni är nyfikna.

Dock, dock, dock, dock! För att inte glömma! Jag spelade ett par, tre tusans bra Badminton-set med Ässet idag. JAG VANN 3 set av 4! Wohooo!

Må bra nu allihopa och var rädd omvarandra!

3 kommentarer:

  1. Jag har masserat mina ben två gånger nu, och båda gånger har jag nästa börjat gråta. Det är verkligen smärtsamt, man känner hur musklerna dras fram och tillbaka, han trycker och klämmer, och det känns som om det aldrig ska ta slut.

    Efter första gången hade jag faktiskt ömma muskler ett par dagar efteråt, men samtidigt som det gör ont känner man hur gott det gör.

    SvaraRadera
  2. ja fy farao för onda vader. jag trodde att jag inte skulle kunna gå på hela dagen i dag. körde tydligen hård vadträning igår. Det är lite konstigt, för det mesta är mina ben lite osynkade, all cykling ger ju mest på låren känns det som. När jag springer så har låren så mycket att ge medan mina vader styvnar bort fort. Borde kanske köra lite mer koncentrerad vadträning.

    SvaraRadera
  3. Jill: Bena var inte så sjuka av massagen som av barfotalöpningen. Fatta, dom är ÄNNU sjuka. Jag trodda att jag hade starka vader...tydligen inte.
    Men, massören tog nog i lite väl hårt eftersom jag fick blåmärken... :/

    Cecilia: Heheh och att man är så känslig sedan? Jag menar man kan ju knappt gå...
    tydligen behöver jag seriös vadträning också. :)

    SvaraRadera