söndag, september 19, 2010

Tjockisen hälsar

Hörni, Tjockis-Liza har återvänt från solsemestern. :/
Tjockis-Liza är för mig då jag närmar mig gränsen jag gick ner 12 kg (och 11 cm i midjan) ifrån för 1,5 år sedan. Nu är det slut på det närmandet. Det började under våren, "vanlig mat". Lite risotto nu som då, pizza här och där, potatisar till sillen, bröd till soppan och för att inte glömma godiset, det arma rena sockret.
Nå nu är det i alla fall slut med det. För jag mår dåligt, känner mig svullen, svag och väldigt oattraktiv.

Jag älskar känslan då man bestämt sig. Det finns inte mycket som slår det. Man går omkring med ett leende på läpparna och ett lite rus i magen dagarna efter. Sedan gäller det ju att inte tappa fotfästet.

Dagens "långpass" gick åt skogen. Samma historia som senast efter 2 km. Men vi tog senare och promenerade till svärföräldrarna på en en bit mat och sedan tillbaka igen, så dagens kilometersaldo går loss på 16 km. Dock avverkades ju 14 av dessa kilometrar promenerandes, men bättre än att ligga på soffan i alla fall.

Hur har helgen gått för er?

3 kommentarer:

  1. Precis sådär kände jag efter sommarsemestern. Det var en sån befriande känsla att köra igång med Detoxkuren. Nu är jag normala Jenny, så som jag skall vara. Några extra kilon kan verkligen förstöra ens självkänsla. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Helgen har gått helt otroligt snabbt. Jag kan inte fatta att det är söndag kväll redan. Och inte fan vet jag vad jag gjort...

    Lycka till med "det nya livet"! Det går nog bra när man verkligen bestämt sig.

    SvaraRadera
  3. Jenny: Eller hur? Din Detox var dock så tusans hardcore att jag vet att jag inte duger till det...

    Tomas: Javisst gick det fort. Både hela förra arbetsveckan och helgen. Swosh sa det. Tack, det ska bli fint med ett nytt bättre och lite lättare liv! :)

    SvaraRadera