lördag, september 25, 2010

Hairdoos...

Tusan vad jag gjort mycket med mitt hår under de senaste 15 åren... Tur (för mig) att jag inte har alla hår i digital-form, har haft allt från riktigt riktigt kort hår till seriöst afro-krull... här kommer några, med start från 2003 (?) och så hoppar det rakt till 2006.

Jag, i tekniska år X, långt permanentat hår...
Blont, page&pannlugg
Svart, Page&pannlugg
Rödbrunt, längre page&pannlugg
Kort och sprätigt, brunt
Längre (utväxt från kort och spretigt) mörkare brunt

Blont igen, längre page&pannlugg
Lockigt, axellångt, ljusbrunt
Hemskt, odefinierbart, hemskt
Axellångt, chokladbrunt
Blont och så pass långt att man får en liten hästsvans
Platt, axellångt, grönt (?)
Brunt page med lite slingor
Kort, odefinierbart, ytterligare mera slingor
Utväxt från kort odefinerbart, ytterligare mera slingor = blont
Om en stund ändras det eventuellt igen. Har just klippt det till en kort page. Färgar eventuellt lite mörkare igen. Åsikter?

6 kommentarer:

  1. Ååå! Blir helt nostalgisk så jag nästan blir tårögd när jag ser dig på teknis-fotot. Those were the days! :)

    Jag gillar dig i vad hår som helst. Sålänge du har smilet på! :) Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag röstar för blont och längre page! :)Önskar att jag skulle våga klippa kortare själv, men är rädd för att jag skulle ångra mig enormt.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle säga frisyren på de två sista fotona, eller den på andra fotot uppifrån :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om blont eftersom det framhäver ditt ansikte och ger en fin lyster till ditt ansikte. Mörkt är det heller inget fel på, men du ser mer "kova" ut om du förstår vad jag menar ;)

    Men det tycks ju finnas en tendens på att färga lite mörkare till hösten och vintern, så om du tycker att blont är SO SUMMER 2010, så ska du färga :)

    Ha en fin helg, så ses vi på badminton på onsdag!

    SvaraRadera
  5. svårt att säga du passar ju i allt! Det här med hårfärgen varierar nog med årstiderna, bara för att många färgar håret lite mörkare nu till hösten så kan du ju gå emot och göra det lite ljusare. Slingor räcker.

    SvaraRadera
  6. Tack alla för era råd och tips! Det blev det mörkare denna gång. Igår var det alldeles hemskt, FÖR rött. Nu chansar jag med en andra färgning. Håll en tumme va? :)

    SvaraRadera