fredag, juli 10, 2009

Inga 20 km...

Det blev inte 20km löpning igår, nej, det blev inte ens 15km utan det blev bara 14km...men det är nog okej för min del ändå. :)
Kände konstiga "drag" där kring lårets övre muskelfäste, om nån förstår hur jag menar. Det var ganska obehagligt, lite krampaktigt kanske, jag drack lite saltvatten och tänjde och sedan fortsatte jag löpningen och det lättade lite. Nån som vet vad "draget" kan bero på? För lite salter eller nåt? För korta muskler?

Hur som helst blir det ingen löpning idag...jag borde ha farit tidigare idag känns det som, men jag valde att slösurfa och att gå in alldeles för många gånger på Facebook i stället...där ser man. Ikväll blir det kaffe hos Linda och barnen. Vi skulle egentligen ha åkt (Linda, barnen, jag och Sussu) över till Heidi och hälsat på dem och deras lilla barn som ganska nyligen kommit till världen, men nu var det så att det lilla livet inte verkade riktigt i toppform så vi får hälsa på dom en annan dag helt enkelt. Krya på dej liten!

Imrogon ska jag nog ta mej ut på en länk, på kvällen blir nämligen världens Hula-Baloo ;) och vid dylika tillfällen har det visat sig att endel inte kanske är i bästa, eller ens överkomlig, träningsform dagen efter...

Ha en fin fredag!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas innerligt att det inte är något förstadie till löparknä ( googla om du inte är bekant med det). Stretcha ordentligt! ( ta det som en påminnelse, jag tar förgivet att du strechar men ibland händer det att man fuskar "lite" och det kan straffa sig). Och har du någon som kan massera lårmuskeln så gör det. Om du inte får samma symptom igen så var det nog kanske bara låg salthalt i roppen.

    SvaraRadera
  2. Ok! Tack! Jag ska kolla upp det och kanske tar mej till en massör!

    SvaraRadera