tisdag, juli 07, 2009

Trainer

Ehh, hrrmm, jo det häran...

...jag har köpt nya löpskor...


Ett par Asics Trainer, är dom inte fina? Jag köpte dom för att jag ville ha ett par lättare skor också. Och vilken skillnad 100 gram kan göra! Helt otroligt! Och de har en fantastiskt rullning, you´re gonna fly right on with these babies! :)

Ursprungligen hade jag mina ögon på ett par New Balance, som var riktigt bra, men storleken var slut så jag provade ett antal andra men dessa satt som handen i handsken! Jag har inte i hela mitt liv satt ner så mycket pengar i ett klädesplagg/sortiment som jag har gjort nu i mina två par nyinförskaffade löpskor! Men nu har jag två par finfina löpskor att varva med och det är nog värt det i slutändan! :)

Jag ska provköra dom ikväll, ska bli riktigt roligt!

8 kommentarer:

  1. jag tror nog det vr en smart grej att köpa ett par till lättare skor att tävla i. Vi har den senstetidn med mina själsfränder diskuterat saken och kommit fram till att bara man budgeten tillåter så ska man nog.
    Jag var själv på besök i staden i norr och spanade in Sauconys ultralätta tävlingsdojor. Ingen hit enlig mig. Säkert funka de men av utseendet att döma vekade de mesiga. Men skenet kan ju bedra.

    SvaraRadera
  2. Jamen, löpar skor e ju viktiga. Jag kan intyga att du köpt bra skor också. Jag har sprungit med DS trainers ganska länge nu och dom är super. Så otroligt mycket lättare det är att springa med dom än kayano, som rä tyngre. Men kayano har ju mera stöd så de rä bra när man tränar långdistans, så man sparar på sina fötter och ben lite.

    SvaraRadera
  3. Så du ser ju. man bara MÅSTE ha flera löparskor. ;) Puss o kram gumman!!

    SvaraRadera
  4. Ok, tack för dom uppmuntrande orden båda två! :)
    Puss och kram på dej med Kaaja! :)

    SvaraRadera
  5. haha! ja, jag håller med övriga talare. Och sen vill jag påpeka en viktig sak: man kan aldrig ha för många skor. ;)

    SvaraRadera
  6. jag ber om ursäkt för min dåliga svenska. är jag stressad så blir det oftast lite knasigt:).

    SvaraRadera
  7. Trevlig blog! Kul att läsa om din träning! Och ditt DS-trainers köp kommer du inte att ångra; de är mina favvosar - tror faktiskt att jag skall köpa ett par i höstens färg nu också (gröna :) ).

    SvaraRadera
  8. Cecilia: Ingen fara på taket! :) Jag lade inte märke till nåt, dessutom kastar jag själv om bokstäver hela tiden så jag kan inte börja peka några finger åt nåt håll! ;)
    Snorkfröken: Tack ska du ha! Vad roligt att du hittade hit :) Oj, gröna låter jättesnyggt, tror faktiskt att jag hellre haft ett par gröna än vinröda... :)

    SvaraRadera