fredag, juli 03, 2009

Uppladdning

Imorgon gäller det hörni! Jag är nog lite nervös nu, känner mej inte förberedd, vet inte hur jag ska ladda så att jag skulle känna mej psykiskt beredd på vad som komma skall... jag har ju sprungit halvan en gång tidigare, men då var målsättningen att bara klara sig igenom den nu har jag press på att klara det bättre än förra gången, vilket jag nog kanske ändå tror att jag gör men tänk om jag inte gör det? Vet ni?

Igår fick jag lära mej något nytt! Vet ni vad detta är?

Inte? It´s a lady-condom!! Har aldrig hört talas om dylikt...men såna får man då man åker hem från BB (och då menar jag inte Big Brother...) Vad tusan står BB för egentligen? BabyBirth? BarnBevis? BabyBiljard? Anyone?

Idag ska jag laga en massa mat och frysa ner and stuff. Sedan ska jag bara försöka ladda inför morgon dagen så gott det går!

Ha det mysigt!

3 kommentarer:

  1. Hej Laisa.

    BB är en förkortning av barnbördshus. So up to date som allt annat som gäller kvinnor och barnafödande. Som att man är vårdledig med barnet. Låter ju som om någon är sjuk och behöver vårdas. Att man får en mammalåda också. Är det bara mammam som får klä på barnet dom kläderna eller..?

    Jo, jag visste faktist om lady condoms. Men jag visste inte att man fick dem från BB. Det är väl bra, tror ja.

    SvaraRadera
  2. He he, ja det låter ju lite tokigt det där...men vi har sagt det förr, vi fysiskt omöjligt för oss att vara med överallt! ;)

    Ja dom fick en massa kondomer (massor med vanliga och EN dam-kondom) så inte vet jag riktigt vad man försöker signalera från BB...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. lady condom, aldrig sett eller hört men sen har jag inte ännu haft så mycket ärende till BB eller någon annanstans var man evetuelet skule ha stött på dem. Tack för upplysningen.

    SvaraRadera