torsdag, oktober 15, 2009

Big time deg, hörni!

Nu är jag illa ute! Jag har helt fastnat i ett ekorrhjul utan löpning, eller någon som helst fokuserad träning överhuvudtaget! Ja, förutom Badminton 1 gång i veckan...
Ända sen maratonloppet (2 månader sedan idag faktiskt) har träningen avtagit mer och mer...Det är inte så att jag inte gör nåt men det är så himla sporadiskt, 1-3 gånger i veckan...jag vill ha mer än så, jag behöver mer än så. Jag känner hur jag bara blir tröttare och tröttare, blodcirkulationen avtar och jag är mera frusen än tidigare...en ond cirkel som jag inte tycks komma ur!

Jag vet att "det är bara att ta sig i nackskarven och fara ut och göra nåt!", men jag har blivit så styv i brist på träning att jag inte når nackskarven längre!! Det enda jag vill göra är att spela Badminton för de är så himla roligt, men det har jag inte råd att hålla på med hela veckorna...

Nu ber jag er att slänga in några tips om hur ni motiverar er i liknande sitatuioner! Snälla!

Nu måste jag gå, soffan kallar...


Hjääälp!

5 kommentarer:

  1. Det lutar lite åt samma håll här... Och jag vet inte alls hur man skulle kunna råda bot på det, de som har tips får gärna dela med sig :)

    SvaraRadera
  2. int skall du oroa dig, Jag tror det bara är hälsosamt att ta det lite lugnare någon period efter att man gjort något lite "större" speciellt om man är nybörjare med stora grejer. Jag har alltför många bekanta som skaffat sig alla möjliga löparknän och svårbehandlade krämpor efter att de fått blodad tand efter b la marathonlopp och fortsatt med hård träning. Ta det lugnt med löpning tills feb och göra roliga innomhusträning som ex badminton i stället.

    SvaraRadera
  3. Börja kanske med att gå ut och promenera om kvällarna, så får du i.a.f motion o frisk luft utan att det känns som träning..? Så låter du det ta den tid det tar tills motivationen kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  4. För mig brukar motivationen komma tillbaka då jag provar på nya träningsformer. Kanske är det så att du behöver prova på nåt annat än att springa? Vet inte om du är intresserad av inomhusträning i grupp, men jag får alltid energi av att träna med andra som är fulla med träningslust. Annars kan du kanske gå o simma, promenera eller varför inte cykla?

    SvaraRadera
  5. Jill: Tack! ;)

    Cecilia: Ja det är väl nog så kan jag tänka mej. Och tack, jag ska försöka.

    Linda: Tack för tipset! :) Mitt problem här är att jag är för otålig för att promenera, jag vill ALLTID börja springa! Tankarna går alltid "Nå, om jag nu en gång dragit på mej länkkläder kan jag ju lika bra springa..." Men nåt ska jag nog måsta hitta på :)

    Jenny: Tack till dej med! :) Det där med grupp"terapi" tror jag nog mycket väl att det skulle funka, ...bara man kommer dit! Jag vet, jag är helt omöjlig just nu... ;) Kanske man borde gå på vattenjumppa med nån? Ja, kanske det!

    SvaraRadera