onsdag, oktober 28, 2009

Onsdag.

Skulle gärna skriva en rad eller två,
men då tiden den flyger som bara hej och hå.

På jobbet jag får sitta en del kvällar så sena,
men dock behvöver jag inte vara där mol allena.

Igår jag fick med ett litet Liv så mysa,
och mamman var så orolig att dom som grisar skulle börja nysa.

Imorgon ett spel som återkommer var vecka,
på grund av Ässets lilla sjukdom verkar pausa en räcka.

Nej nu blir det gos framför sprakande eld
och en innerlig önskan om att ni har en trevlig kvälld!

6 kommentarer:

  1. Så vackert! Du har talang för det här med poesi Liza :)

    SvaraRadera
  2. Jenny: Tack för de vänliga orden! :) Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  3. fantastiskt poesi! sänd in de i Vasabladet för publicering :).

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj! Tack Cecilia! :) Jag e nog lite för blyg för det... :} men atck igen! ;)

    SvaraRadera