torsdag, oktober 08, 2009

Nytt jobb, tårta och annat...

Som sagt håller jag som bäst på att byta jobb. Mitt avtal på inköpsreskontra tar slut 31.10.2009 och jag fick, till min besvikelse, veta att det inte kommer att fortsätta. Men, till min överraskning och glädje, blev jag tillfrågad av marknadsföringschefen på samma arbetsplats om jag skulle vara intresserad av ett moderskapsvikariat som översättare och informatör. "Sign me up!" sade jag. Det är ju inte ens i närheten av vad jag är utbildad för men jag vet att jag kommer att få lära mej mycket och kommer nog att ha mycket nytta av den här erfarenheten i framtiden. Jag börjar på måndag. :)

Nu gör jag alltså allt jag kan för att hinna göra klart det jag har kvar att göra på inköpsreskontra plus att jag med jämna mellanrum försökt lära mej lite av det nya jobbet.

Jag bjöd på avskedstårta, då jag ska flytta så långt bort (tvärs över korridoren) i form av Fransk chokladtårta från Maxmo Hembageri på jobbet igår. Jag vet inte om ni är bekanta med denna chokladtårtornas chokladtårta; om ni är det så vet ni vad jag menar, om ni inte är det så ska ni definitivt bekanta er med den!


Bilden gör definitivt inte rättvisa åt tårtan, men jag tänkte nu ta med en bild av just Maxmo bageriets franska chokladtårta! Det är ren och skär belgisk choklad all the way through! ...ok, nog om det!

Om ni misstänker att det inte varit mycket träning denna vecka så har ni alldeles rätt. Det blev ett Badminton pass i tisdags och så såg jag på en lokal ishockeymatch igår från ett varmt och skönt bås med mat, vin och trevligt sällskap, men det räknas knappast som träning...men ganska kul var det trots att jag är noll intresserad av ishockey! :)

Sådant på gång. Tänk om jag skulle få städat här hemma i helgen? Det skulle verkligen behövas...vi kikar!

Ha det!

6 kommentarer:

  1. GRATTIS Liza! Tårtan ser super ut, JAG VILL OXÅ SMAKA! Kan du ta med en bit åt mig och komma över på kaffe någon dag...???

    SvaraRadera
  2. Garttis till det nya jobbet. Det är ju inte det lättaste att försöka få tag i ett nytt i dessa tider.
    Dendär tårtan skall jag försöka få tag i nångång. Måste man förbeställa den eller finns det nånstans i vasa var man kan smita in och köpa en?

    SvaraRadera
  3. Grattis Liza till jobbet! Måste vara skönt för dig att det ordnade sig så bra. Chokladtårtan ser helt underbar ut, blir sugen här i soffan...

    SvaraRadera
  4. Men grattis till nytt jobb Liza!!! Härligt!
    Jag håller absolut med, maxmo hembageris chokladtårta är chokladtårtornas chokladtårta.

    SvaraRadera
  5. Heidi: Ja det kan du få! :) Vi återkommer gällande dagen för kaffet!

    Cecilia: Tackar! :) Nä, det är inte så mycket jobb på marknaden i dessa tider...tårtan kan du åtminstone införskaffa från Hallen i Vasa, det fanns listat på bageriets hemsida var man kan köpa deras "bulla"! :)

    Jenny: Tack! Ja det är nog skönt med jobb och tårtan ÄR underbar! :)

    Kaaja: Tack vännen! Det ska bli intressant! :)

    SvaraRadera
  6. Nu har jag testat på tårtan. Tack för tipset, den var verkligen supergod, men rätt kraftig :)

    SvaraRadera