tisdag, oktober 13, 2009

Rent hem och nytt jobb!

Det är ack så skönt att komma hem från ett nytt jobb till ett hem där varenda millimeter (förutom skrubben) är ren och fin! :)

Första dagen på nya jobbet började bra, lite stressigt, men bra! Det kom ett antal "Jag brukar vanligtvis inte behöva översättningar så här fort men dehär borde ha varit gjorda igår, hinner du alls?" Och visst hann jag, jag gjorde mitt allra bästa, dagen fullkomligt swischade förbi! Idag på morgonen fick jag (och min chef) ett mejl av en av de som bad mej fixa de brådskande översättningarna, med den absolut bästa feedbacken man kan tänka sig! Hon gratulerade till ett bra val av vikare och hur bra jag klarat "eldprovet" o. dylikt! :) Jag blev så glad över den positiva feedbacken! Jag ska förösök komma ihåg känslan och göra detsamma för andra som gör ett bra jobb! Allt för sällan ges positiv feedback "bara" för att man gör ett bra jobb...håller ni inte med?

5 kommentarer:

  1. Absolut! Både positiv och negativ feedback behövs. Alltför ofta i delar vi endast ut negativa kommentarer i det här landet. Mera uppskattning åt folket! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att du tydligen trivts första dagen och du har alldeles rätt, positiv feedback kunde det ju vara mer av.

    SvaraRadera
  3. fint att allt har börjat bra på nya jobbet. Det är ju alltid trevligt med positiv feedback och att det kommer till kännedom. De kanske inte kommer til kännedom så ofta och alla gånger de borde.

    SvaraRadera
  4. Kaaja: Tack! Och ja, mer av den positiva energin till folket! :D

    Cecilia: Ja, allt för sällan kommer ger man komplimanger och klappar folk på axeln! :) Men det ska jag försöka råda bot på! :D

    SvaraRadera