lördag, oktober 02, 2010

2-timmars prommis!

Jag var en sväng och hälsade på morföräldrarna idag. Mamsen och hennes vän var också där så nu fick jag in flera besök på en och samma gång! Kaffedrickande och sedvanligt lördagsyras. Riktigt trevligt.

Då jag kom hem valde jag mellan att dra ut på en kort löprunda eller en lång promenad, det blev promenad och kameran med i högsta hugg! 2 timmar var jag ute och vandrade och klättrade och försökte hitta trevliga fotograferingsobjekt!

Voila
Alla bilder är tagna på strandpromenaden samt bostadsmässomorådet i Vasa.
En plank-stig rakt igenom vassen.
En tönt ute i vassen...
Ett korthus vid slutet (eller början) av höghusområdet på bostadsmässoområdet.
Vet nån orsaken till att en del björkar ser ut så här?
Gymmet.... ;)
Runt hörnet på Vasa fängelsemur...
Den eviga röken från Vasklot kraftverk...
Visst är hösten mysig?

5 kommentarer:

  1. oj va fina bilder o jo jag bara älskar hösten! nina-s-

    SvaraRadera
  2. Nina: Tack! :) Hösten är nog så vacker!

    SvaraRadera
  3. Angående björken, jag har för mig att det är någon sjukdom som orsakar det där. Men, jag sätter inte huvudet i pant på att det är så :)

    SvaraRadera
  4. Oj vad roligt med bilder! Jag skulle också vilja fara ut och fotografera hösten lite, men jag vill aldrig riktigt ta mig i kragen och fara ut.

    SvaraRadera
  5. Tomas: Ahaa, tänkte senare att kanske det är kåda som gått amok på trädet under några år...men ok, sjukdom det låter logiskt.

    Jill: Tack! Ja det var riktigt kul att var ute på långpromenad!

    SvaraRadera